Unge kreatører fikk pitche for LEGO: – Veldig moro Siren og Oliver hadde en idé til en kampanje, og fikk muligheten til å presentere den hos den verdensberømte merkevaren.
Tilbud på anbud «Hei, Offentlige Norge. Grattis! Dere har akkurat gjort billigst mulig til ny standard for kommunikasjon», skriver Erik Heisholt i dette innlegget.
Trigger går til KOFA: – En prinsipiell kamp Trigger vil ta saken videre til Klagenemnda for offentlige anskaffelser (KOFA) og mener Bufdir har brutt sin undersøkelsesplikt – noe direktoratet avviser.
En bransje som driver med selvskading «Det er bare vi selv som kan gjøre noe med prisdumpingen. Jeg heier på Trigger som gjør det, og lover å gjøre det samme», skriver Marte Ramborg.
Pitchereglene har gjort det kjedeligere å være kreatør «Betalte pitcher, eller at man oppfordrer til å invitere færre byråer, er nydelige tanker. Men realiteten er at om kunder inviterer færre byråer er det ofte oss «wildcard-byråer» som mister sjansen til å vise oss frem.», skriver Simen Braathen i dette innlegget.
Cobrief henter fra JCP og Vev: – Skal ta oss til neste nivå Tech-startupen satser videre for å forenkle jakten på offentlige anbud.
Dette byrået nekter å være med på pitcher – det vekker nysgjerrigheten til potensielle kunder Byrået hans er kåret til verdens beste designbyrå fire år på rad. Men pitching nekter han å være med på.
Anbudsveilederen slanket kraftig – ANFO-sjefen endelig fornøyd Kritiserte anbudsveilederen for å være for omfattende – nå sier Jan Morten Drange seg fornøyd med kortversjonen.
SAIH og Mint vil gi F. – F for Frihet I august gjennomførte organisasjonen SAIH en pitche-runde med tre byråer, på jakt etter det som skulle lage årets høstkampanje. Jobben gikk til Mint Creatives og nå er kampanjen «F for frihet» på lufta.
Ett års ventetid uten resultat: Hvor blir det av de nye pitche-føringene? De lovede pitche-føringene som skulle rydde opp i eventbransjen, har møtt på utfordringer og lar fortsatt vente på seg.
Dette mener annonsørene om Mediebyråforeningens nye anbudsveileder – Kompensasjon løser ikke byråenes frustrasjon.
ANFO-sjefen kritisk til nye pitche-føringer: – For omfattende Ny veileder skaper diskusjon mellom bransjeforeningene.
– Det er en gjettelek å vite hvor mye man må gjøre for å vinne Mener det offentlige mangler kompetanse på å kjøpe kommunikasjonstjenester.
Avviser ekskluderende krav: – Vi kan ikke bruke ett år på å lære opp et byrå Stiller store krav til lokal kjennskap i pitch verdt 16 millioner kroner.
Byråvalg er konkurs: – Vi hadde for få kunder Tjenesten som skulle hjelpe merkevarer med å velge byrå er historie.
Pitch-prosessen tok et halvt år: – Var på forskjellig sted Like før påske var pitch-anbefalingene fra Kreativt Forum og ANFO klare. Partene deler sine oppfatninger om samarbeidet.
Nå er de i mål: Her er pitch-anbefalingene fra KF og ANFO I fjor høst ble det varslet at Kreativt Forum, ANFO og Mediebyråforeningen skulle komme med felles anbefalinger til byråkonkurranser. Nå er to av organisasjonene i mål.