Dette byrået nekter å være med på pitcher – det vekker nysgjerrigheten til potensielle kunder Byrået hans er kåret til verdens beste designbyrå fire år på rad. Men pitching nekter han å være med på.
Anbudsveilederen slanket kraftig – ANFO-sjefen endelig fornøyd Kritiserte anbudsveilederen for å være for omfattende – nå sier Jan Morten Drange seg fornøyd med kortversjonen.
SAIH og Mint vil gi F. – F for Frihet I august gjennomførte organisasjonen SAIH en pitche-runde med tre byråer, på jakt etter det som skulle lage årets høstkampanje. Jobben gikk til Mint Creatives og nå er kampanjen «F for frihet» på lufta.
Ett års ventetid uten resultat: Hvor blir det av de nye pitche-føringene? De lovede pitche-føringene som skulle rydde opp i eventbransjen, har møtt på utfordringer og lar fortsatt vente på seg.
Dette mener annonsørene om Mediebyråforeningens nye anbudsveileder – Kompensasjon løser ikke byråenes frustrasjon.
ANFO-sjefen kritisk til nye pitche-føringer: – For omfattende Ny veileder skaper diskusjon mellom bransjeforeningene.
– Det er en gjettelek å vite hvor mye man må gjøre for å vinne Mener det offentlige mangler kompetanse på å kjøpe kommunikasjonstjenester.
Avviser ekskluderende krav: – Vi kan ikke bruke ett år på å lære opp et byrå Stiller store krav til lokal kjennskap i pitch verdt 16 millioner kroner.
Byråvalg er konkurs: – Vi hadde for få kunder Tjenesten som skulle hjelpe merkevarer med å velge byrå er historie.
Pitch-prosessen tok et halvt år: – Var på forskjellig sted Like før påske var pitch-anbefalingene fra Kreativt Forum og ANFO klare. Partene deler sine oppfatninger om samarbeidet.
Nå er de i mål: Her er pitch-anbefalingene fra KF og ANFO I fjor høst ble det varslet at Kreativt Forum, ANFO og Mediebyråforeningen skulle komme med felles anbefalinger til byråkonkurranser. Nå er to av organisasjonene i mål.
Hyper tapte TV-aksjonen-pitch på målstreken – slenger honoraret tilbake på bordet Hyper viser storsinn etter tap i TV-aksjonen-pitch mot Anorak, og donerer sitt honorar til årets viktige sak.
Hva koster kreativitet egentlig? «I stedet for å diskutere pitching og timepriser, gjerne med negativt fortegn, burde vi kanskje heller snakke om forretningsmodeller, verdiøkende prosesser og verdibasert prising?», skriver Jan Morten Drange.
Camilla Gåre om de første månedene som leder: – Har vært en bratt læringskurve Camilla Gåre tok over som leder i Mediebyråforeningen i sommer. Det første halvåret har bydd på flere overraskelser.
Ti råd for vellykket pitch: Fra byråets og kundens perspektiv «Som en som har vært deltaker på begge sider av bordet, er det noen råd både kunde og byrå bør ta til seg før fasiten er satt», skriver Yousef Musavi.
Etterlyser pitch-føringer som ble varslet i oktober: – Det haster For to måneder siden varslet Kreativt Forum, ANFO og Mediebyråforeningen at de ville komme med føringer for byråkonkurranser. Dette er status på samarbeidet.
Million-pitch får kritikk: – Vi har fulgt bransjeråd Hafslund sier de har prøvd å lære av bransjen. Responsen er at det fortsatt er et stykke igjen.