Fra venstre: Madeleine Tognetti, Anne Jorunn Bjoner, William Stormdal, Cecilie Uggen Stang-Lund, Halvor Borchgrevink Nordrum, Elisabeth Jahr Hilde og Svein Haakon Lia.

Mill velger Bleed

– Et drømmeoppdrag for oss, sier kreativ leder i Bleed.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I en pressemelding opplyses det om at Bleed skal hjelpe Mill med å videreutvikle deres merkevare.

Samarbeidet innbefatter merkevarestrategi, art direction samt identitets-, web-og pakningsdesign.

Mill er mest kjent som produsent av varmeovner i skandinavisk design. De siste årene har de imidlertid utvidet produktporteføljen, og selskapet tilbyr nå en rekke inneklima- og smarthus-produkter. Frankrike, England og Japan er blantmarkedene der Mill satser, og nå jobber for å styrke seg ytterligere.

Selskapet er i dag blant de ledende i Norden, og er representert i markeder over hele verden. Nå skal Mill styrke den internasjonale satsingen ytterligere, og har hyret inn Bleed til å hjelpe med å videreutvikle merkevaren.

– Vi valgte Bleed da de raskt forstod merkevaren og kjernen i oppgaven vi skulle løse. Ambisjonene er høye internasjonalt og da hadde vi behov for en partner som kunne bidra til å løfte Mill som merkevare. Vi er veldig fornøyde med samarbeidet så langt og gleder oss til veien videre, sier Anne Jorunn Bjoner, Marketing and international sales director i Mill i pressemeldingen.

Partner og kreativ leder i Bleed, Svein Haakon Lia, sier følgende om den nye kunden:

– Å hjelpe en sterk, norsk merkevare med posisjonering i det internasjonale markedet, er et drømmeoppdrag for oss. Vi har jobbet mye med kunder i både Europa og Asia, og vet at norsk design, kvalitet og innovasjon har stort potensiale for å treffe i disse markedene, sier Lia i meldingen.

Powered by Labrador CMS