Det er festhøytid i Norge med nasjonaldag, dåp og
konfirmasjoner – og da finner naturligvis Norges befolkning fram festdrakten. Uavhengig
om det er dress, kjole eller bunad så har de en egenskap til å tiltrekke seg
store mengder støv, hår og lo.
Da er det greit å ha en lobørste tilgjengelig, men det er
ikke nødvendigvis noe folk tenker på å ta med seg når de skal på fest.
Skal du derimot innom Majorstua T-banestasjon på vei til
feiring så kan IKEAs nye utendørskampanje redde deg fra å gå rundt som en
hybelkaninsamler.
Natt til 17. mai satte IKEA i samarbeid med TRY og Clear Channel
opp en plakat på omtrent seks meters bredde og to meters høyde. Det særegne med
plakaten er at den fungerer nettopp som en lobørste, som kollektivpassasjerene
kan bruke fritt.
Slik ser plakaten ut når ingen ruller seg rundt på den.Foto: Skjermdump/IKEA
– Vi tenkte å minne om at IKEA har rimelige og smarte
produkter du trenger for feiring fremover, sier marketingsjef i IKEA, Annika
Mørch Asté til KOM24.
Med denne kampanjen håper hun at IKEA kan knytte seg tettere
til festsesongen.
– Vi er kanskje ikke «top of mind» på akkurat dette, så vi
tok sjansen for å gjøre et lite sjarmstunt for sesongen.
Asté sier de har fått gode tilbakemeldinger på kampanjen, og
hvis man går ut fra videosnutten som IKEA har lagt ut på sine sosiale mediekanaler
så ser det ut som den store lobørsten ble en suksess.
– Folk elsket å rulle på den. Det ble skapt mye glede, moro
og latter.