WAL står bak Kompletts nye merkevarekampanje, der utgangspunktet er den store andelen positive anmeldelser på nettet.
WAL står bak Kompletts nye merkevarekampanje, der utgangspunktet er den store andelen positive anmeldelser på nettet.

Komplett klare med sin største merkevare­byggende kampanje på mange år

– Nå har vi i teorien en bank med over 13 000 pay-offer med tilhørende uttak.

Publisert

– Komplett var en av Norges første store e-tailere og har en historie tilbake til 1996. Siden den gang har vi hatt en jevn vekst i Norge, og nå er tiden moden for å ta et større jafs av dette markedet, sier Marianne Lånkan, markedsdirektør i Komplett i en pressemelding.

Nå er Komplett klare med sin største merkevarebyggende kampanje på mange år. Kampanjen er utviklet sammen med WAL.

Byråleder i WAL, Herman Mueller Stormyr, har vært rådgiver på kunden sammen med Christoffer Nergård og sammen har de jobbet tett med et knippe mennesker i Komplett over flere måneder for å utvikle konseptet.

– Det å jobbe med markedsføring av en e-tailer handler mer om å jobbe inn mot kategoriene, finne gull i varer og kundereisen og utvikle deg, som reklamen, som blir sluttproduktet. Vi har derfor jobbet med å finne gode innganger for de ulike kategoriene, og selvfølgelig utvikle et tydelig kommunikativt rammeverk for både reklame og design som kjennes igjen på tvers av flater, inkludert Komplett sin egne butikk, sier Stormyr.

De kreative lederne i WAL, Simen Frogner og Fredrik Bjørn, har vært kreativt team på jobben.

– I arbeidet med å utvikle en ny kommunikasjonsplattform oppdaget vi at det ligger over 13 000 anmeldelser av Komplett på prisjakt.no, hvor 98 prosent av disse er positive, noe som er vesentlig høyere enn konkurrentene. Dette ble også utgangspunktet for kommunikasjonen. I uttakene bruker vi ordrette anmeldelser, med alt de inneholder av skrivefeil og muntlighet, som også ender opp som pay-offer for merkevaren. Så nå har vi i teorien en bank med over 13 000 pay-offer med tilhørende uttak, og det blir stadig flere, forteller Bjørn.

Et utvalg av disse anmeldelsene har nå tatt form som filmer, printannonser, utendørsreklame og digitale uttak.

Filmene er produsert av Bacon med Kasper Hagström på regi.

Powered by Labrador CMS