Det er denne Facebook-annonsen, fra Stine Sofies Stiftelse, Lotte Hoel reagerer på.
Det er denne Facebook-annonsen, fra Stine Sofies Stiftelse, Lotte Hoel reagerer på.

Refser annonse: – Jeg er rimelig satt ut

– Vi bruker av og til sterke virkemidler for å vekke folks oppmerksomhet rundt en alvorlig tematikk.

Publisert

Lotte Hoel reagerte sterkt da hun på Facebook så en annonse fra Stine Sofies Stiftelse, der de har markedsført seg ved å stemple fedre som voldelige overgripere.

Dette skriver TV 2 torsdag.

Annonsen viser et bilde av en seng som er til salg, annonsen inneholder også teksten «Gjemmested når pappa er sint», som skal henvise til at det plass under sengen for barn til å gjemme seg.
Annonsen viser et bilde av en seng som er til salg, annonsen inneholder også teksten «Gjemmested når pappa er sint», som skal henvise til at det plass under sengen for barn til å gjemme seg.

– Jeg er rimelig satt ut og svært sjokkert over at noen kan publisere en slik annonse. Det å bruke vold mot barn i en annonse for å skape inntekter, er rimelig trist. Man skal ikke misbruke et barns smerte for å selge noe i en reklame, det burde vært ulovlig, uttaler Hoel til TV 2.

Annonsen viser et bilde av en seng som er til salg, annonsen inneholder også teksten «Gjemmested når pappa er sint», som skal henvise til at det plass under sengen for barn til å gjemme seg. «30 cm over gulvet, gir plass til barn opp til 1o år».

Hoel mener at annonsen er «skadelig, skremmende og et grovt overgrep mot fedre».

TV 2 opplyser om at denne kampanjen ble lansert våren 2020, men fortsatt sirkulerer annonsen i sosiale medier og skaper debatt. Det til tross for at stiftelsen i mai 2020 fjernet annonsen.

– Vi bruker av og til sterke virkemidler for å vekke folks oppmerksomhet rundt en alvorlig tematikk. Det var også hensikten med denne kampanjen, men når vi så reaksjonene i kommentarfeltene så fjernet vi annonsene og lærte av det, sier Eva Kvelland, leder marked og kommunikasjon i Stine Sofies Stiftelse til TV 2.

Powered by Labrador CMS