– Det jeg elsker at at ingen dag er lik, man er i bevegelse faglig og må stadig utvikle seg og lære noe nytt

#MinJobb

Hilde synes det er fantastisk å kunne bruke kreativitet til å skape positiv endring

– Det jeg elsker at at ingen dag er lik, man er i bevegelse faglig og må stadig utvikle seg og lære noe nytt

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Med spalten #MinJobb ønsker KOM24 å få kommunikasjonsfolk til å snakke om jobben sin, hva som inspirerer dem i arbeidet, hvilke utfordringer som finnes i bransjen - og hva som er god kommunikasjon.

Denne gang er det Hilde Pedersen, senior Art Director og digital markedsfører i Innoventi.no, som svarer i spalten.

– Hva er tittelen din - og hva går jobben din ut på?

– Jeg er senior Art Director og digital markedsfører i Innoventi.no. Jeg forvalter merkevarer med helhetlig design og kommunikasjon i alle kanaler og utfører alt fra konsept og strategi til ferdig design og kommunikasjonsløsninger med tekst, bilder, illustrasjon og hva enn løsningen måtte kreve for å bli optimal.

– Hva liker du best med jobben din?

– Jeg jobber mye med digitale kanaler som stadig blir viktigere og brenner for innholdsproduksjon.

Sosiale medier og digital markedsføring er langt mer spennende enn trykk, for her får man kontakt med målgruppen og kan jobbe målrettet, endre, teste, prøve, feile og se store resultater med små grep, veldig spennende.

Growth hacking er en lidenskap og en metode jeg ofte tar i bruk. Det jeg elsker at at ingen dag er lik, man er i bevegelse faglig og må stadig utvikle seg og lære noe nytt. Evig elev.

I Innoventi spesialiserer vi oss på bærekraftig kommunikasjon, det gjør jo jobben ekstra meningsfylt

– Hvilke arbeidsoppgaver liker du minst?

– Det må være å lage diagrammer, grafer, tall og produksjonsarbeid som ikke krever kreativitet og litt utfordring.

LES OGSÅ: – Kommunikasjon er et fagområde som alle vi som jobber med dette må kjempe for

– Hvorfor ville du jobbe med kommunikasjon?

Kommunikasjon skaper engasjement og følelser, påvirker og endrer. Å få kunne bruke kreativitet til å skape positiv endring er fantastisk.

Jeg ville alltid ha en jobb som også er en lidenskap, så jeg kan stå opp og glede meg til å gå dit.Ikke drevet av hva jeg tjener, men hva jeg kan gjøre med kreativiteten, så er lønn en bonus. Jobben vår tar så mye av hverdagen og livet, så det å gjøre noe man liker og føler man mestrer og stadig lærer av - er viktig for livskvaliteten.

– Hvem inspirerer deg i kommunikasjonssektoren?

– De som vil noe, satser og tør, skaper muligheter og vil bidra til positiv samfunnsutvikling.

– Hva er god kommunikasjon?

– Kraft, den som berører, endrer, engasjerer, utfordrer, vekker, lærer.. God kommunikasjon starter uansett alltid med å lytte. Til målgruppen, kunden, team, andre.

– Hva mener du er den største utfordringen for din bransje fremover?

– Evnen til å endre, omstille og tilpasse seg, være beredt på å endre kurs og ha mot til å satse når det trengs. Vi jobber i en skiftende bransje, der ting snur fort og tar nye retninger. Man alltid må være våken og tenke nytt.

LES OGSÅ: – I den varierte arbeidsdagen går det så fort at man ikke rekker å bli lei av noe

Powered by Labrador CMS