Kommunikasjonssjef Anders Sten Nessem i Bergans på tur.

#MinJobb

– I den varierte arbeidsdagen går det så fort at man ikke rekker å bli lei av noe

Bli bedre kjent med kommunikasjonssjef Anders Sten Nessem i Bergans i #MinJobb-spalten.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Med spalten #MinJobb ønsker KOM24 å få kommunikasjonsfolk til å snakke om jobben sin, hva som inspirerer dem i arbeidet, hvilke utfordringer som finnes i bransjen - og hva som er god kommunikasjon.

I dag er det Anders Sten Nessem i Bergans som svarer i spalten.

– Hva er tittelen din - og hva går jobben din ut på?

– Brand Communication Manager (kommunikasjonssjef) i Bergans. Jeg er ansvarlig for intern og ekstern kommunikasjon, ambassadør- og samarbeidsavtaler, sosiale medier, PR, markedsplanlegging og jobbing med byråer for å nevne noe.

– Hva liker du best med jobben din?

– Mixen av alle arbeidsoppgavene og en fantastisk bra gjeng i Bergans som alle gjør sitt ytterste for at vi skal lykkes.

– Hvilke arbeidsoppgaver liker du minst?

– Jeg tenker ikke over at jeg har arbeidsoppgaver som jeg liker minst. I den varierte arbeidsdagen går det så fort at man ikke rekker å bli lei av noe. Jeg er privilegert som kan jobbe med så mye forskjellig.

– Hvorfor ville du jobbe med kommunikasjon?

– Jeg har jobbet mange år med kommunikasjon på forskjellige plan og synes det spennende og utfordrende. Det å være «fremme i skoa» og hele tiden søke etter å bli bedre i formidlingen av budskap er fantastisk gøy. Og det handler om hele kjeden som skal levere til et ferdig uttak. Å få lov til å jobbe med kommunikasjon i en så sterk merkevare som Bergans gjør at man blir ydmyk og stolt.

– Hvem inspirerer deg i kommunikasjonssektoren?

– Det er de som fremstår som troverdige, ærlige og transparente i sine budskap.

– Hva gjorde deg sist imponert i kommunikasjonsfaget?

– De som står bak og formidler på alle pressekonferansene, Nakstad, FHI, regjeringen og andre som gir oss oppdateringer i forbindelse med COVID-19.

– Hva er god kommunikasjon?

– For meg er det flere ting. Talspersoner som er tydelige, ærlige og troverdige i sitt budskap, kampanjer som treffer målene man har satt, det visuelle og tekst som treffer.

– Hva mener du er den største utfordringen for din bransje fremover?

– Det vil alltid være en utfordring å få frem sitt budskap i den verden vi lever i. Alt fra nyhetssaker til et hav av annonser som treffer oss hver dag. Da må vi være tydelige og ha tro på det gjør.

Powered by Labrador CMS