Hudd går internasjonalt
Det norske sosiale mediet Hudd vokser raskt og tar nå neste steg med webversjon og lansering i nye markeder. Plattformen profilerer seg som et tryggere alternativ til Facebook – uten algoritmer og med sterk vekt på personvern.
Hudd melder at over 150.000 nordmenn nå er registrerte brukere av plattformen, som krever BankID eller Vipps for å verifisere alle profiler. Tjenesten er brukt av innbyggere i samtlige av Norges kommuner, og mer enn 400 bedrifter, kommuner og organisasjoner er på plass.
– Hudd er bygget som en motvekt til utviklingen vi ser på globale plattformer. Vi har ingen algoritmer som dytter fram det mest polariserende, men setter ekte mennesker og fellesskap i sentrum, sier Jonas Floberg Åkre, CCO i Hudd, i en pressemelding.
Med webversjonen tilgjengelig på hudd.no beskriver selskapet plattformen som «komplett». Samtidig bekrefter Hudd at Danmark og Sverige blir neste steg i vekststrategien.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no