Jonas Floberg Åkre, CCO i Hudd, presenterer den norske plattformen som nå har passert 150.000 brukere og lanserer webversjon.

Hudd går internasjonalt

Det norske sosiale mediet Hudd vokser raskt og tar nå neste steg med webversjon og lansering i nye markeder. Plattformen profilerer seg som et tryggere alternativ til Facebook – uten algoritmer og med sterk vekt på personvern.

Publisert

Hudd melder at over 150.000 nordmenn nå er registrerte brukere av plattformen, som krever BankID eller Vipps for å verifisere alle profiler. Tjenesten er brukt av innbyggere i samtlige av Norges kommuner, og mer enn 400 bedrifter, kommuner og organisasjoner er på plass.

– Hudd er bygget som en motvekt til utviklingen vi ser på globale plattformer. Vi har ingen algoritmer som dytter fram det mest polariserende, men setter ekte mennesker og fellesskap i sentrum, sier Jonas Floberg Åkre, CCO i Hudd, i en pressemelding.

Med webversjonen tilgjengelig på hudd.no beskriver selskapet plattformen som «komplett». Samtidig bekrefter Hudd at Danmark og Sverige blir neste steg i vekststrategien.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS