En meningsløs trend «Hvis du vil utnytte den ekstra rekkevidden og engasjementet bildeposter gir, bør du kombinere bildeposter og linkposter», skriver Ståle Lindblad.
Meta vil ikke lenger betale for nyheter Meta sier selskapet ikke vil inngå nye avtaler om å betale for tradisjonelt nyhetsinnhold i Australia, Frankrike og Tyskland, melder NTB.
Forbrukerrådet klager inn Meta for omfattende lovbrudd Forbrukerrådet og syv andre forbrukerorganisasjoner klager inn Meta for en rekke brudd på personvernlovgivningen.
Nå går TikTok-bruken nedover i Norge Etter et år omtrent uten vekst i nye brukere, går nå bruken av TikTok markant nedover. Snapchat på sin side opplever stor vekst.
Feirer 20 år med Facebook: – Har snudd om på bransjen Hvordan har byråene tilpasset tilnærmingen til Facebook gjennom årene?
Mener de ser en økende trend med «pay or okay»-løsninger i sosiale medier Tobias Judin og Datatilsynet frykter at det å måtte betale for sitt eget personvern skal bli den nye normalen. Nå ber de Det europeiske personvernrådet (EDPB) om å ta tydelig stilling.
Byråene om Meta-endringene: – Kan skape problemer Algoritmer skal sørge for at de under 18 år skjermes for skadelig innhold på Facebook og Instagram. Det kan føre til misforståelser.
Vipps opplevde sin verste nedetid: – For oss er dette alvor, men vi liker å legge til en lekenhet i all vår kommunikasjon – Kan man si unnskyld på en kul måte?
Tror Meta-grep kan få konsekvenser for influensere Meta innfører begrensninger i hva brukere under 18 år får opp i feeden sin på Facebook og Instagram. Det kan få konsekvenser for markedsførere.
Meta skal begrense eksponeringen for unge Meta skal innføre begrensninger for hva ungdommer får se på sine plattformer.
Verdikjeden er løsningen «ANFO-sjef Jan Morten Drange kaster hansken idet han utfordrer bransjen til å samarbeide tettere, og etterspør annonseløsninger som kan konkurrere med store internasjonale teknologigiganter. Jeg plukker den gjerne opp», skriver Stian Remaad, CEO i Adnuntius.
Norske selskaper er avhengig av tillit. Det er ikke tek-gigantene, mener eksperter Eksperter mener selskaper som Meta, TikTok og Google ikke har like mange insentiver til å være åpne og etterrettelige som norske aktører.
Det store lagersalget? «Det har blitt sagt før, også av undertegnede; Skal norske media utfordre de globale gigantene er det ikke da lurt å samarbeide?», skriver Jan Morten Drange.
Forbrukerrådet klager inn Metas «ja eller betal-modell» Klager inn Meta for å tvinge brukerne til å ta valget mellom å tillate bruk av personopplysninger i markedsføring eller betale for å slippe annonser.
Ønsker å utfordre Meta Metas forsøk på å omgå norske retningslinjer og lovverk har motivert brukerne til å utforske alternative plattformer.