– Vi er ikke blant dem som driver annonsekronene ut av landet Mens stadig flere annonsekroner havner hos globale giganter, sier EssenceMediacom og Atyp at de aktivt velger norske medier – og utfordrer resten av bransjen til å ta større ansvar.
Da AF Gruppen heiste Pride-flagget haglet de negative meldingene inn – Det er et dilemma. Men ved å svare, viser vi veldig tydelig hva vi mener, sier Vebjørn Løvås.
Over 400 søkere til SoMe-jobb i Felleskjøpet Felleskjøpet fikk langt flere søkere enn ventet. Nå får en ku, en kreativ annonse og en TV-reklame mye av æren.
Det er nesten 10 millioner Meta-kontoer i Norge Og dette er plattformene som er størst blant norske menn.
Tre av fire vil ha alderskontroll i sosiale medier Et klart flertall ønsker elektronisk alderskontroll i sosiale medier, ifølge en ny undersøkelse fra Medietilsynet. Flertallet mener også at dagens aldersgrense bør økes, og at staten bør ha ansvaret for å fastsette aldersgrensen.
To virale videoer på to dager: – Dette sprengte skalaen av forventninger Det har vært en uke utenom det vanlige for Norsk Rikstoto, som plutselig har fått innholdet sitt servert til millioner av seere – og det uten en krone i annonsekroner.
Meta tier om norske forhold: – Skuffende, sier Medietilsynet Meta oppgir fortsatt ingen tall for hvor mange falske kontoer eller desinformasjonsinnlegg som fjernes i Norge. Det får Medietilsynet til å reagere.
Forbrukerrådet krever at Meta stopper KI-trening Fra tirsdag neste uke vil Meta bruke dine bilder, dine innlegg og annen informasjon fra Facebook og Instagram til opptrening av kunstig intelligens. – I strid med loven, sier Forbrukerrådet.
Han var blant Facebooks første ansatte i Norden – nå skal han hjelpe norsk KI-bedrift – Naturlig og spennende å starte et nytt kapittel med Aida.
Apple og Meta får milliardbøter av EU EU-kommisjonen mener Apple og Meta bryter EUs lover om digitale markeder.
Nationaltheatret med satirestikk til hoppskandalen: – Vi har jukset Ski-VMs store snakkis får nå en teatralsk vri. Nationaltheatret parodierer hopplandslagets dress-skandale i en ny video – og får både hyllest og kritikk.
Legger seg flate etter kvinnedagsinnlegg: – Kan ikke forsvare det Tre menn, ingen kvinnelige ansatte – men fem KI-genererte «kolleger». Da Well Told gratulerte de kunstige kvinnene sine med kvinnedagen, ble det kalt både «umusikalsk» og «helt feil signaler». Nå beklager byrået.
Olav i Widerøe gikk viralt på TikTok: – Vet ikke hvorfor det slo an sånn Videoen til flytekniker Olav Nilsen Bjormyr har fått flere hundre tusen visninger.
– Facebook har en del unike funksjoner De som kjøper og plasserer reklame i norske byråer har fortsatt stor tro på Facebook som kanal i årene som kommer.
TikTok-veksten fortsetter – ingen plattformer bruker man mer tid på Du vet den følelsen når du er på TikTok og du føler du har skrollet i timevis? Du er ikke aleine om å ha det sånn.
KrF-rådgiver bytter ut valgkamp med FN-delegasjonen i Genève KrFs SoMe-ansvarlige Hedvig Antoinette Halgunset bytter ut valgkampen med FN-jobb i Genève.
Skroll, lytt og stem: Slik blir det digitale valgåret «Norske «super PACs», uavhengige «politiske influensere» og en større miks av kanaler enn det vi har sett tidligere. Her er fem trender som vil prege det politiske året i digitale kanaler», skriver Marie Nygaard Sørlien.