ice lanserte sin nye merkevare mandag.

Mobilselskapet ice lanserer ny merkevare

Har allerde vært testet ut, men under et annet navn for å skaffe innsikt om målgruppen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Endelig kan vi røpe nyheten – i dag skal katta ut av sekken. Nå blir det «Nice», sier CEO i ice, Eivind Helgaker.

Eivind Helgaker

Mandag lanserer mobilselskapet sin nye merkevare NiceMobil, som også er startskuddet for avvikling av SIM-kortene.

– Vi har brukt mye tid og ressurser på dette. Vi har testet ulike målgrupper, og det er ingen tvil om at det norske markedet er klar for dette, sier Helgaker til KOM24.

Den nye merkevaren er heldigital, og markedsføres som helt enkelt billig.

Merkevaren er et resultat av inhouse arbeid som begynte rundt jul i fjor, og selskapet har jobbet intensivt de siste seks månedene.

NiceMobil avvikler SIM-kortet.

– Vi har hatt et kjerneteam på fem stykker her i ice. Vi har et samarbeid med Starcom og Bleed, som henholdsvis tar seg av mediesiden og design. Selv om dette er en inhouse-produksjon, hjelper de til med ide og konsept.

Det beste av to verdener

– Dette er starten på slutten av simkortet, sier Shiraz Abid.

Han er ansvarlig for det kommersielle i ice, og rollen innebærer ansvaret for markedsføring, salg/distribusjon, analyse, hardware og kundeservice.

Shiraz Abid

– Det blir en heldigital kundeopplevelse. Alt skjer i appen, og det blir enkelt og billig for kunden.

Nice har tatt tid å utvikle, ikke bare det tekniske, også navnet.

– Vi måtte ha et navn som skinner, derfor har vi brukt mye tid på å komme fram til Nice, samtidig som vi ikke skal skjule linken til ice. Vi er stolt av at Nice er en del av ice, men merkevaren står også på egne bein. Slik kan vi gi kundene det beste av to verdener.

Og for den oppmerksomme forbruker, har NiceMobil allerde vært luftet på sosiale medier, men under et annet navn.

– Vi har jobbet ekstremt mye med å kartlegge målgruppen og skaffe oss innsikt for å kunne lansere denne merkevaren. Derfor lanserte vi dette i sosiale medier for å skaffe så mye innsikt i forkant, som var mulig, avslører daglig leder Helgaker

Navnet på produktet var da "Dist" og ble brukt for å finne ut av hvem som ville kjøpt en slik løsning som NiceMobil i dag tilbyr.

Powered by Labrador CMS