Etter et par runder med ulike retninger på konsept, landet man til slutt på fortellingen om en nordnorsk borgervernsgruppe som har sett seg lei på søringer som forsøker å rane til seg den nordnorske strømmen.
Etter et par runder med ulike retninger på konsept, landet man til slutt på fortellingen om en nordnorsk borgervernsgruppe som har sett seg lei på søringer som forsøker å rane til seg den nordnorske strømmen.

Humor gir stor trafikk til ny kampanje fra Nucleus

Bare tre dager etter lanseringen har kampanjen fått godt over 800 000 eksponeringer.

Publisert

– Med de siste dagers fornyede søkelys på økte strømkostnader og at de kan bli mer varige, tror jeg vi traff blink tidsmessig med kampanjen, sier Leif Iversen, kundeansvarlig i Nucleus i en pressemelding.

Den overordnede målsetningen med kampanjen er å øke synligheten til Norgeseliten, Berggård Amundsen og soleliten.no ytterligere i markedet. 

Nordnorsk borgervernsgruppe

– For mange av våre kunder i bedriftsmarkedet er det både en økt bevissthet rundt miljø og grønn energi, og ikke minst behovet for forutsigbare strømkostnader. Vi opplever derfor en markant etterspørsel etter energikilder som gjør strømkostnadene mer stabile, slik som blant annet solceller, sier Janicke Bråthe, leder for digital kommunikasjon og markedsføring i Berggård Amundsen.

For Norgeseliten er kampanjen også en fortsettelse av den rekordveksten de opplevde i 2022, da salget av solceller regelrett eksploderte. 

Etter et par runder med ulike retninger på konsept, landet man til slutt på fortellingen om en nordnorsk borgervernsgruppe som har sett seg lei på søringer som forsøker å rane til seg den nordnorske strømmen. 

– Vi har sett nærmere på hvordan aktørene i markedet kommuniserer og så et behov for å bruke humor for å skille oss ut i et sterkt konkurransepreget marked, sier Petter Herming og Joachim Foss Rønning i Nucleus. Det er de som har vært hovedansvarlig for hele produksjonen, inkludert idé og manus for kampanjen. Nucleus har også hatt ansvaret for all annonsering.

Høy klikkfrekvens

Solkampanjen kjøres i første omgang nå på Facebook, Instagram og YouTube. Etter bare tre dager har kampanjen fått over 800 000 eksponeringer. 

– Vi har fått en høy klikkfrekvens og halvparten av de som blir eksponert for annonsene stopper i tre sekunder eller mer. Nyhetsformatet vi har valgt ser derfor ut til å fungere og er nok grunnen til høy stoppeffekt. Litt lenger inn i kampanjeperioden vil vi også kjøre native-annonsering i VG, sier Herming.

Powered by Labrador CMS