Julie Vissgren blir ny kommunikasjonsrådgiver og innholdsprodusent i Blå Kors.

Blå Kors ansetter Julie Vissgren

– Jeg gleder meg masse til å være med å videreutvikle de digitale flatene deres og gjøre Blå Kors og alt det flotte arbeidet de gjør, mer synlig.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Julie Vissgren (31) blir ny kommunikasjonsrådgiver og innholdsprodusent i Blå Kors, opplyser organisasjonen.

– Det har alltid vært viktig for meg å jobbe med noe som har en betydning for andre mennesker. Blå Kors er landets største ideelle aktør innen rusbehandling, og jobber med noen av samfunnets mest sårbare. Jeg gleder meg masse til å være med å videreutvikle de digitale flatene deres og gjøre Blå Kors og alt det flotte arbeidet de gjør, mer synlig, sier Vissgren.

Markeds- og kommunikasjonssjef i Blå Kors, Katrin Solbakken, sier hun er glad for å få Vissgren med på laget.

– I Blå Kors jobber vi med store samfunnsutfordringer og har behov for å nå enda bedre ut til våre målgrupper. Dette skal Julie, med sin bakgrunn og erfaring bidra med, sier Solbakken i meldingen.

Vissgren har tidligere jobbet med som praktikant i kommunikasjonsavdelingene til EU og FN i Brussel. I tillegg har hun flere års erfaring som multimedial journalist i medier som Innovasjonsmagasinet, VG, ABC Nyheter - og sist i NRKs nyhetsavdeling.

– Etter mange år i journalistbransjen blir det både rart, men også veldig spennende å gå over til «den andre siden». Samtidig blir nok ikke overgangen så stor, da mye av jobben min fortsatt vil gå ut på å produsere godt visuelt innhold som folk vil klikke seg inn på å lese mer om, sier Vissgren.

Blå Kors eier og driver virksomheter fordelt over store deler av Norge. Organisasjonen har behandlingsinstitusjoner, poliklinisk virksomhet, arbeid for barn og unge, videregående skoler, gatenære tiltak, boligsentre, lokale stiftelser og foreninger med mer. Blå Kors har i dag rundt 1300 ansatte og 1500 frivillige.

Powered by Labrador CMS