Designbyrået Bleed har hjulpet ovn - og smarthjemprodusenten Mill med å oppdatere og redesigne merkevaren.

Bleed har hjulpet Mill

– Vi valgte Bleed da de raskt forstod merkevaren og kjernen i oppgaven vi skulle løse.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Designbyrået Bleed har hjulpet ovn - og smarthjemprodusenten Mill med å oppdatere og redesigne merkevaren, opplyses det om i en pressemelding.

Norske Mill selges i en rekke markeder inkludert Storbritannia, Frankrike og Japan. Samarbeidet med Bleed innbefatter merkevarestrategi, identitets-, web-, skrift- og pakningsdesign, i tillegg til art direction av film og foto.

– Vi valgte Bleed da de raskt forstod merkevaren og kjernen i oppgaven vi skulle løse. Ambisjonene er høye internasjonalt og da hadde vi behov for en partner som kunne bidra til å løfte Mill som merkevare. Vi er veldig fornøyde med samarbeidet og resultatet, sier Anne Jorunn Bjoner, Marketing and international sales director i Mill i meldingen.

Den nye merkevarestrategien tydeliggjør Mills kontemporære, skandinaviske tilnærming til et komfortabelt inneklima. Merkevaren og produktene skal passe naturlig inn i ethvert moderne hjem. Den oppdaterte visuelle identiteten tar tydeligere enn før inn signaturformen fra Mills Industridesign.

– Mills fagsterke markedsføringsteam har vært ideelle sparringspartnere i arbeidet med merkevarestrategien. Og den tydelige strategien gjorde det til en takknemlig oppgave å skape en presis og helhetlig visuell identitet. Det har vært en glede å jobbe med Mill-teamet, sier partner og kreativ leder i Bleed, Svein Haakon Lia i samme melding.

The Film Agency har stått for produksjon av film og foto.

Powered by Labrador CMS