Jurygeneral Marita Viken, Unfold.

Dette er årets fagjuryer i Gulltaggen Award

– At så mange av de aller flinkeste ser verdien av juryarbeid og faktisk tar seg tid til å delta på det, er helt avgjørende for hele bransjens læring og videre utvikling.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

2. juni samler INMA bransjen for medier og kommunikasjon i Gulltaggen Awards for å premiere fjorårets jobber.

– Jobbene som ble sendt inn til fjorårets Gulltaggen viste hvordan koronautbruddet fikk mange til å tenke nytt og kreativt rundt det å digitalisere fysiske opplevelser i nye formater. Nå er imidlertid dugnaden over, og vi ser de mer langsiktige virkningene av hvordan pandemien har bidratt til å akselerere den digitale modenheten blant folk her i landet, sier årets jurygeneral Marita Viken fra Unfold.

Prisutdelingen hedrer digitale jobber som har utmerket seg gjennom nytenkning, kreativitet og godt håndverk, og 40 jurymedlemmer er klare for å gjøre sine faglige vurderinger i årets 9 kategorier som er fordelt under 4 overordnede fagdisipliner.

Håndplukket team

Jurygeneral Viken har med seg visegeneral Simen Hanssen fra Anorak, et håndplukket team på 4 juryledere og hele 40 eksperter innen sine fagområder til å vurdere hvilke arbeider som har vært de aller beste det siste året.

Fagdisiplinen Design og Teknologi ledes av UX-designer og daglig leder i Studio Netting, Kristin Kokkersvold. Hennes jury består av:

  • Daniel Lied, partner og grafisk designer i PostPost
  • Andreas Beining, daglig leder i Beining & Bogen
  • Cecilie Tveter, head of UX i Northern Beat
  • Marte Holmøy, design director i NoA Ignite
  • Ingvild Alette Jensen, UX-designer i Manyone Oslo
  • Haydn Evans, director of UX design og growth i Oda
  • Ronny Ellefsen, designer i AntiDiffer
  • Mikaela Folkestad, daglig leder i Schibsted Partnerstudio
  • Tonje Jæger, leder i TRY Design

Fagdisiplinen Innholdsmarkedsføring ledes av innholdsleder i Schibsted, Erik Haukaas Aspaas. Han har i tillegg med seg:

  • Christina Hanninen, editorial content manager i Elkjøp Nordic
  • Øyvind Vederhus, byråleder, partner og rådgiver i Footprint
  • Wenche Klundseter, strategisk rådgiver i Dagens Næringsliv
  • Eirik Harildstad, sjef for merkevare og markedsføring i Vy (COO Ahead Group fra 1. mars)
  • Marte Stinessen Schei, daglig leder i Max Social
  • Pia Tryland, daglig leder i Chili Publications
  • Jonas Rasch, innholdsredaktør i TRY Innhold
  • Ingrid Louise Kvam, leder for innholdsproduksjon i Amedia Innholdsbyrå
  • Geir Anders Rybakken-Ørslien, seniorrådgiver og innholdsprodusent i Spoon Agency

Fagdisiplinen Reklame og kommunikasjon ledes av kreatør i SMFB, Linus Hjellström. Han har med seg:

  • Theis Roksvåg Pedersen, kreatør og tekstforfatter i Per Høj
  • Gerd Stangeland, Art Director i Anti
  • Sebastian Pandonis, creative i Anorak
  • Rikke Sofie Jacobsen, kreatør i POL
  • Zakarias Nadir, art director i Tante Randi
  • Marcus Hassel, kreatør i TRY
  • Ingrid Lea, advertising creative i Torny & Ingrid
  • Matheus Hopland, creative i Good Morning Naug
  • Gry Sagvolden, tekstforfatter og kreatør i Kitchen
  • Ester, art director i Morgenstern

Fagdisiplinen Mediestrategi ledes av client director i RED dentsu X, Ricardo Cuilenheim. I hans jury sitter:

  • Ole André Skarbøvik, kommersiell direktør i RiksTV
  • Yngve Angelo, medierådgiver i OMD
  • Martine Westvik, major client manager i Clear Channel
  • Patrik Bergfjord, planning director i Per Høj
  • Christian Thu, kommersiell direktør i Amedia
  • Camilla Halleraker, managing director i Starcom
  • André Thorsen, leder media og partner i Atyp
  • Thomas Olsson, COO i Nord DDB
  • Camilla Kolverud, fundraising- and marketing manager i Amnesty

– Jeg blir alltid så utrolig stolt av bransjen og engasjementet rundt den digitale utviklingen av fagområdet vårt når vi jobber med å sette sammen slike juryer. At så mange av de aller flinkeste ser verdien av juryarbeid og faktisk tar seg tid til å delta på det, er helt avgjørende for hele bransjens læring og videre utvikling. Å samle folk på tvers av aktørene i bransjen for faglige diskusjoner og en evaluering av om vi faktisk leverer godt nok i praksis på det vi snakker om er viktig hele tiden, er helt avgjørende for å bli gode, sier daglig leder i INMA, Camilla Grund.

Powered by Labrador CMS