Jurygeneral Marita Viken, Unfold.
Jurygeneral Marita Viken, Unfold.

Dette er årets fagjuryer i Gulltaggen Award

– At så mange av de aller flinkeste ser verdien av juryarbeid og faktisk tar seg tid til å delta på det, er helt avgjørende for hele bransjens læring og videre utvikling.

Publisert Sist oppdatert

2. juni samler INMA bransjen for medier og kommunikasjon i Gulltaggen Awards for å premiere fjorårets jobber.

– Jobbene som ble sendt inn til fjorårets Gulltaggen viste hvordan koronautbruddet fikk mange til å tenke nytt og kreativt rundt det å digitalisere fysiske opplevelser i nye formater. Nå er imidlertid dugnaden over, og vi ser de mer langsiktige virkningene av hvordan pandemien har bidratt til å akselerere den digitale modenheten blant folk her i landet, sier årets jurygeneral Marita Viken fra Unfold.

Prisutdelingen hedrer digitale jobber som har utmerket seg gjennom nytenkning, kreativitet og godt håndverk, og 40 jurymedlemmer er klare for å gjøre sine faglige vurderinger i årets 9 kategorier som er fordelt under 4 overordnede fagdisipliner.

Håndplukket team

Jurygeneral Viken har med seg visegeneral Simen Hanssen fra Anorak, et håndplukket team på 4 juryledere og hele 40 eksperter innen sine fagområder til å vurdere hvilke arbeider som har vært de aller beste det siste året.

Fagdisiplinen Design og Teknologi ledes av UX-designer og daglig leder i Studio Netting, Kristin Kokkersvold. Hennes jury består av:

  • Daniel Lied, partner og grafisk designer i PostPost
  • Andreas Beining, daglig leder i Beining & Bogen
  • Cecilie Tveter, head of UX i Northern Beat
  • Marte Holmøy, design director i NoA Ignite
  • Ingvild Alette Jensen, UX-designer i Manyone Oslo
  • Haydn Evans, director of UX design og growth i Oda
  • Ronny Ellefsen, designer i AntiDiffer
  • Mikaela Folkestad, daglig leder i Schibsted Partnerstudio
  • Tonje Jæger, leder i TRY Design

Fagdisiplinen Innholdsmarkedsføring ledes av innholdsleder i Schibsted, Erik Haukaas Aspaas. Han har i tillegg med seg:

  • Christina Hanninen, editorial content manager i Elkjøp Nordic
  • Øyvind Vederhus, byråleder, partner og rådgiver i Footprint
  • Wenche Klundseter, strategisk rådgiver i Dagens Næringsliv
  • Eirik Harildstad, sjef for merkevare og markedsføring i Vy (COO Ahead Group fra 1. mars)
  • Marte Stinessen Schei, daglig leder i Max Social
  • Pia Tryland, daglig leder i Chili Publications
  • Jonas Rasch, innholdsredaktør i TRY Innhold
  • Ingrid Louise Kvam, leder for innholdsproduksjon i Amedia Innholdsbyrå
  • Geir Anders Rybakken-Ørslien, seniorrådgiver og innholdsprodusent i Spoon Agency

Fagdisiplinen Reklame og kommunikasjon ledes av kreatør i SMFB, Linus Hjellström. Han har med seg:

  • Theis Roksvåg Pedersen, kreatør og tekstforfatter i Per Høj
  • Gerd Stangeland, Art Director i Anti
  • Sebastian Pandonis, creative i Anorak
  • Rikke Sofie Jacobsen, kreatør i POL
  • Zakarias Nadir, art director i Tante Randi
  • Marcus Hassel, kreatør i TRY
  • Ingrid Lea, advertising creative i Torny & Ingrid
  • Matheus Hopland, creative i Good Morning Naug
  • Gry Sagvolden, tekstforfatter og kreatør i Kitchen
  • Ester, art director i Morgenstern

Fagdisiplinen Mediestrategi ledes av client director i RED dentsu X, Ricardo Cuilenheim. I hans jury sitter:

  • Ole André Skarbøvik, kommersiell direktør i RiksTV
  • Yngve Angelo, medierådgiver i OMD
  • Martine Westvik, major client manager i Clear Channel
  • Patrik Bergfjord, planning director i Per Høj
  • Christian Thu, kommersiell direktør i Amedia
  • Camilla Halleraker, managing director i Starcom
  • André Thorsen, leder media og partner i Atyp
  • Thomas Olsson, COO i Nord DDB
  • Camilla Kolverud, fundraising- and marketing manager i Amnesty

– Jeg blir alltid så utrolig stolt av bransjen og engasjementet rundt den digitale utviklingen av fagområdet vårt når vi jobber med å sette sammen slike juryer. At så mange av de aller flinkeste ser verdien av juryarbeid og faktisk tar seg tid til å delta på det, er helt avgjørende for hele bransjens læring og videre utvikling. Å samle folk på tvers av aktørene i bransjen for faglige diskusjoner og en evaluering av om vi faktisk leverer godt nok i praksis på det vi snakker om er viktig hele tiden, er helt avgjørende for å bli gode, sier daglig leder i INMA, Camilla Grund.

Powered by Labrador CMS