F.v. Jurygeneral Torstein Rafgård og Jorun Thue, vil sammen ha ansvar for årets Medieprisen.

Mediaforum henter ny juryleder for Medieprisene

Jorun Thue skal gi annonsørperspektivet et løft.

Publisert

Tidligere denne måneden kunne Mediaforum melde at de har fått på plass et nytt styre. Og nå kan foreningen røpe at de har hentet inn Jorun Thue i Coop, som ny ansvarlig for Medieprisen, for å ytterligere styrke det faglige aspektet.

Dette er jurylederne:

  • Lena Sarset fra OMD, juryleder for kategorien «Mediekampanje»
  • Sten Bråthen fra MediaCom, juryleder for kategorien «Medieeffekt»
  • Liv Gülin Berg fra Carat, juryleder for kategorien «Mediestrategi»
  • Håvar Sesseng fra Publicis Kitchen juryleder for kategorien «Mediekreativitet»


– Mitt viktigste bidrag er å få annonsørperspektivet tydeligere inn i Mediaforum og Medieprisen, og sammen med skikkelig flinke folk fra ulike deler av bransjen få videreført det gode arbeidet som er gjort med Medieprisen, sier Thue, i en pressemelding.

Sammen med jurygeneral, Torstein Rafgård, vil hun ha ansvar for Medieprisen.

– Det er veldig inspirerende å få Jorun på plass som ny juryleder. Jeg har gleden av å kjenne Jorun fra tidligere, og hennes høye faglige kompetanse og engasjement vil utvilsomt være svært verdifullt for arbeidet med Medieprisen fremover, sier Rafgård.

Medieprisen er bransjens lengstlevende case-konkurranse, og har alltid hatt høy status. I fjor introduserte Mediaforum for første gang kategorien «Medieeffekt».

– Vi skal bygge videre på det solide fundamentet prisene har opparbeidet seg etter mange år, men samtidig foreta kontinuerlige tilpasninger for å sørge for at Medieprisen fortsatt skal fremstå som en av bransjens aller mest relevante og attraktive priser.

Medieprisene avsløres og deles ut under årets konferanse 2. november.

Powered by Labrador CMS