WAL i full gang med ny satsing - disse har blitt med på laget WAL har det siste halvåret økt satsningen på media. De teller nå 20 medieressurser som er i sving. Både Coop og Komplett er med på samarbeidet så langt.
Reklamekrig om kassalappen Conta hiver seg inn i reklamestriden som for tiden pågår mellom Coop og Rema 1000.
Skulle egentlig lansere kampanjen senere i år – men kastet seg rundt og gikk live nå – Det finnes andre kriterier å vurdere.
Fikk reklame-kritikk. Nå svarer matvarekjedene Ekspert på dagligvarehandel, Odd Gisholt, mener matvarekjedene bruker for mye penger på reklame. Kjedene selv er uenige.
Priskrigen er i gang: – Matvarekjedene bruker altfor mye penger på reklame Dyrtid og priskrig på matvarer gjør kundene mer oppmerksomme på dagligvarebutikkenes markedsføring, mener eksperter.
Tidligere Coop-sjef om sin nye rolle: – Ville gjøre noe gøy Bjørn Takle Friis har gått inn i idrettens verden.
Kuttet momsen – solgte 500 tonn mer fisk Da Kiwi innførte «momskutt» på fisk denne høsten, kastet Rema 1000 og Coop Extra seg med. Resultatet? Nordmenn valgte fisk til middag.
Rekordstøtte til Rosa sløyfe – Jeg vil takke alle våre kunder og medlemmer som har vært med å samle inn penger til kampen mot brystkreft.
Flere internasjonale sponsorer klare for Ski-VM i Trondheim – Vi merker at interessen tiltar, også utenfor Norge, sier markedssjefen for VM.
Usikkerhet, kutt og tregt marked. Dette er status for reklamebransjen Giganten NoA har kuttet ti prosent av de ansatte i Norge.
Skryter av tiltaket til WAL, skuffet over responsen – Kan vi ikke benytte sjansen til å ta en samtalen og få til en endring?
I denne runden har nok ting blitt sagt som ikke burde blitt sagt, noe er nok også sagt på tidspunkt når man burde latt være å si noe i det hele tatt «Debatten har gått i bransjemedia som følge av at Coop valgte WAL og ikke et tradisjonelt mediebyrå. Her kommer en presisering.», skriver Jan Morten Drange i ANFO.
Kommunikasjonsdirektøren i Coop slutter: – Aldri frakoblet Med 16 år bak seg i dagligvarebransjen, har kommunikasjonsdirektøren i Coop nådd sitt metningspunkt.