I vårens kampanje spant budskapene rundt nordmenns veletablerte påsketradisjoner.

Til alle som ikke hørte påskefjellet kalle

Foodora og Ring 2 var ute med en ny kampanje til alle de som ble hjemme i påsken.

Publisert Sist oppdatert

I høstkampanjen også signert Ring 2, var fokuset nordmenns forhold til mørkt og ustabilt vær. Der November leverte 50 prosent mindre dagslys, leverte Foodora blant annet 50 prosent rabatt. 

Kampanjen resulterte i salgsrekord for Foodora Norge.

I vårens kampanje spant budskapene rundt nordmenns veletablerte påsketradisjoner. I en stor utendørskampanje tok nemlig matleveringstjenesten parti med alle de som valgte å ikke pakke bilen full av skiutstyr, unger og bikkjer, for å oppsøke overbefolkede hytteområder. 

– Det eksisterer allerede en samtale i befolkningen som handler om hvor deilig det er i byen når alle har dratt på fjellet. Dette bunner i en sannhet. Det er veldig mange som reiser vekk, og konsekvensen er betraktelig mindre trengsel overalt, og en ro som hviler over byen, forteller marketing operation manager Cathrine Bråten hos Foodora, i en pressemelding.

I flere ulike budskap snakket Foodora direkte til alle de som heller nøt Oslo framfor fjellheimen. Blant annet ble det hevdet at det aller beste med påskefjellet er nettopp stemningen i byen. 

– Å bestille digg restaurantmat fra Foodora er jo en slags rak motsetningen til et tungvint hytteliv. Og fordi det har ganske høy status å reise vekk og tilbringe påsken f.eks. på hytter og hoteller, synes vi det er moro å backe alle de som ikke vil eller har anledning til nettopp dette. Spesielt hvis man snakker om det med glimt i øyet og bruker det til å peppe opp humøret og gnisten rundt det å kose seg i byen på sitt beste, forklarer Per Kristian Voss Halvorsen, strategisk rådgiver hos Ring 2. 

Byrået har samarbeidet med Foodora siden i høst, og sammen har de jobbet med å finne en tone-of-voice som kler det norske markedet. 

– Selv om Foodora for lengst har blitt noe mer enn et storbyfenomen, vet vi at de som blir hjemme i påsken også føler en ekstra tilhørighet til byen. Det har derfor vært viktig for oss å utvikle et språk der vi er på lag med Oslo. Vi mener det finnes potensial til å utløse ekstra salg gjennom å skape følelsen av at alle vi som er her i påskeuka, skal nyte byen og kose oss mer enn de som står i kø på ski i påskefjellet, avslutter Halvorsen. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS