– Dette var den største julegaven jeg kunne ha fått, sier Jill Bottolfsen.

Jill Bottolfsen har fått jobb som markedssjef i nytt event-konsept

– Dette var den største julegaven jeg kunne ha fått.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Dette er veldig annerledes, men samtidig er det i gata mi. Jeg har et kommersielt gen i meg, sier Jill Bottolfsen til KOM24.

4. januar begynner hun i stillingen som markedssjef for konseptet Dinner in the sky, som er et mobilt restaurantkonsept der opp til 32 stykker kan spise middag opp til 55 meter opp i luften, med en kokk i midten.

Mistet jobben i høst

Konseptet er mobilt og skal reise rundt om kring i Norge for å gjennomføre arrangementene sine. Konseptet eksiterer alt i 64 land verden over.

Bottolfsen kommer fra en lang karriere i mediebransjen.

Karrieren hennes begynte i radio på Nesodden i 1989 før hun ble hentet til Radio 1 der hun ble i 24 år. Der sluttet hun for å begynne som kommunikasjonsrådgiver.

– Men jeg savnet radio så mye at jeg havnet i Radio Metro, forteller hun.

Men da koronapandemien kom til Norge ble hun permittert ganske umiddelbart. Etter en tid ble hun hentet inn igjen, men etter åtte dager i arbeid fikk hun oppsigelsen i neven.

– Det var verdens verste nedtur, beskriver hun det som.

Hun sier hun har vært lei seg og at det har vært tungt å komme seg opp av sengen mens hun har gått hjemme uten arbeid.

Klar for et eventyr

Men rett før julaften fikk seg altså jobb som markedssjef.

– Det var den beste julegaven jeg kunne ha fått, sier hun jublende glad.

– Jeg tror dette blir dritgøy. Dette er et stort eventyr, sier hun svært glad.

Riggen som skal komme til Norge er under produksjon og skal komme til landet i mai. Kort tid etter skal de være oppe og gå. Fram til dess skal de planlegge strategiene sine.

Bottolfsen er ikke redd for at trauste nordmenn ikke skal like nyvinningen på det norske markedet.

– Jeg tror folk er klare for et eventyr, nå. Hvem kan vel si nei til et eventyr?

Powered by Labrador CMS