Mediene bommer på én spesiell annonse-målgruppe: – Det er riktig analyse Schibsted og Amedia erkjenner at de kommer til kort i kampen om annonsekronene. Neste år kan Meta, Snap, Google og TikTok håve inn 14,5 milliarder kroner fra norske annonsører.
Annonsører om monstersummen: – Gir grunnlag for bekymring En ny prognose viser at norske annonsører kommer til å støtte Meta, TikTok, Google og Snap med 14,5 milliarder kroner i 2026. Annonsørene er delt i synet på det gigantiske tallet.
Regnet seg fram til nytt sjokktall: – Det vanskeligste er å tørre å si noe Jarle Thalberg i WPP Media spår at de store globale aktørene totalt vil motta 14,5 milliarder kroner i reklameinntekter i neste år.
Medieomsetningen med et solid første halvår Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser et stabilt og positivt første halvår sammenlignet med fjoråret.
Medieinvesteringene har økt med 100 millioner i 2025 Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser en oppgang på 7,5 prosent i medieinvesteringene så langt i 2025, sammenlignet med samme periode i fjor.
314 millioner reklamekroner er borte – men nå forventer de mindre fall ut året – Vi er nok nede i en bunn nå.
– Reklamemarkedet er tilbake på 2019-nivå Mediebarometeret viser at reklamemarkedet fortsetter i positiv retning.
Mer enn halvparten av alle nordmenn har blitt krenket i ulike medier siste tiden – Det er ekstremt viktig for annonsører å unngå å assosiere seg med upassende innhold,