Sånn går lederjakten i INMA Etter seks år som leder av INMA, tok Camilla Grund steget videre. Dermed måtte den nye styrelederen ut på lederjakt.
Merete Mandt Larsen starter Unike Hoder Nytt rekrutteringsselskap skal fokusere på kommunikasjon og markedsføring.
Kristin Brimi gir seg i Mediebyråforeningen – blir salgsdirektør – Plutselig dukker det opp en mulighet man ikke kan takke nei til.
Ikke glem den attraktive bredden «Det er ofte fokus på dybden i spesialiseringen og utdanningen. Men man bør heller ikke glemme bredden når man skal gjøre seg mest mulig attraktiv i arbeidsmarkedet. Bredde er ofte bra for både arbeidstaker og arbeidsgiver», skriver Merete Mandt Larsen
Nå har reklameomsetningen for 2021 passert 2019-tallene Frykter ikke bråstopp i omsetningen tross nye innstramminger.
Nå er medieomsetningen på nivå med 2019 Etter årets 10 første måneder er reklameomsetningen via mediebyråene på samme nivå som i 2019 - det siste året uten pandemisituasjon.
Hodejegerens tanker etter 50 dager i ny jobb: Mange går under radaren «For både arbeidsgivere og arbeidsmarkedet er det viktig at det er mest mulig åpenhet samt størst mulig kjennskap og kunnskap om ledige stillinger i markedet. Det er mange grunner til det.»
Reklameomsetningen har steget med 17,9 prosent i 2021 Fortsetter veksten fremover, vil man snart passere tallene for 2019.
Reklamebransjen er nesten tilbake til normalen Augusttallene fra Mediebarometeret viser isolert sett en oppgang på 18,5 prosent sammenlignet med samme måned i 2020.
Mediebyråforeningen står uten daglig leder - jobber med å stake ut ny strategi for foreningen – Vi mener det er behov for foreningen i mange år fremover, sier styremedlem Stian Jansen i Mediebyråforeningen. I løpet av høsten håper foreningen å få på plass ny daglig leder og ny styreleder.
God grunn til positive sommertanker De multinasjonale skal ikke få komme til dekket bord i årene fremover.
– De positive nyhetene har nærmest stått i kø i reklamemarkedet de seneste månedene Influencer marketing er den store vekst-vinneren.
Oppturen i reklameomsetningen fortsetter Over 60 prosents oppgang i mai. Ligger likevel 400 millioner kroner bak et normalår.
Har solgt reklame for tre milliarder kroner: Svak vekst i 2021 Ni prosent øke sammenlignet med kriseåret 2020. Men fortsatt langt bak et normal-år.
«Det er vel litt drastisk å kalle det for «vekkelsen», men de positive signalene var etterlengtet. Ja, så etterlengtet at de var nesten litt overraskende.» Det har ærlig talt vært mye negative nyheter i de siste drøye 12 månedene. Også i reklamemarkedet har det vært langt mellom jubelscenene.
Reklamemarkedet vokser til tross for koronapandemi: – Det er grunn til å ha optimisme igjen. Dette var bedre enn hva jeg hadde forventet – Nå skal vi være forsiktig med å juble for høyt i disse vanskelige tider.
– Jeg tror at det vil bli viktig å utfordre oppdragsgiver til å tenke bredere når man skal ansette Dette vil Merete Mandt Larsen ha et fokus på når hun begynner som hodejeger til høsten.