VG ble lurt av sitt eget reklamebyrå Morgenstern har i en årrekke vært reklamebyrået til VG. Nå viser det seg at de står bak PR-stuntet som lurte mediehuset – og som VG selv har måttet avpublisere.
Morgenstern etter mediestormen: – Vi ønsket oppmerksomhet, men ikke slik Byråleder Camilla Kim Kielland i Morgenstern svarer på kritikken etter at byrået utviklet ideen bak Aschehougs omstridte stunt.
Morgenstern står bak Aschehoug-lureriet Forlagssjef i Aschehoug bekrefter overfor KOM24 at ideen om å sende inn fiktive spørsmål til norske avisers samlivsspalte, kom fra Morgenstern.
Duolingo møter KI-kritikk med PR-stunt i sosiale medier Språkappen Duolingo har havnet i hardt vær etter at selskapet lanserte en ny KI-strategi. Nå svarer de med å slette alle innlegg på Instagram og TikTok – og følge opp med et PR-stunt.
PR–stunt gikk viralt: – Ingen har gjort noe lignende i denne skalaen i Norge – Ordvalget var ikke tilfeldig. Vi forstår at reaksjonene kan variere, men vi støtter oss på det velkjente uttrykket: «All PR er god PR», sier Maciej Buczko, avdelingsleder i Oslo Bilutleie.
Reagerer på GK-stunt: – Jeg blir oppgitt på vegne av bransjen «Med noen få unntak, er dette virkelig ikke en metode som kjennetegner bransjen», skriver Marius Parmann om GKs kampanje for å få folk til å flytte til Nord-Troms og Finnmark.
Omdømmeekspert om Tusenfryds ekspressbilletter: – Feigt å ikke stå i det Tor Bang tror ikke fornøyelsesparken taper omdømme av denne saken.
Dette tenker folket om Volkswagens PR-stunt Spøken til den tyske bilprodusenten fikk en rekke negative medieoppslag.