Reklameeksperten ler av partienes slagord foran mandagens valg: – Ønsketenkning og fjas Reklameekspert sier at de beste slagordene er som poesi. Men han er ikke imponert over de norske partienes slagord.
Rødt er vinneren av sosiale medier i årets valgkamp Det er kanskje usikkert hvordan valget vil slå ut for Rødt, men i sosiale medier vinner de valgkampen.
Disse partiene mener PR-toppene er best på politisk kommunikasjon Hvem vil gjøre det best på partilederdebatten i kveld? Det var 1000-kronersspørsmålet som ble stilt under Arendalsukas nest siste dag.
Krisesommeren «Årets politiske sommer handlet ikke om politikk, men problematiske vennskap, lite gjennomtenkte aksjekjøp og et par solbriller», skriver Mats Ektvedt og Jan Ottesen.
Flere var kritiske til Rødt-lederens utspill. Dette sier ekspert Rødts lederskifte har satt partiets enighet på prøve, og ekspert mener effektiv kommunikasjon blir nøkkelen for å stå sterkt i den politiske stormen som venter.
Omdømmeekspert: – Den største utfordringen i denne saken er at Moxnes kan fremstå som om han er villig til å ikke snakke sant Mange setter nå spørsmålstegn ved Moxnes' moral.
Sofie Marhaug går til angrep på høye lønninger i kommunikasjonsbransjen – Jeg er ikke noe glad i at kommunikasjonsavdelinger eser ut og det går inflasjon i PR-byrå, sier hun.
Sofie Marhaug har fått mest presse-omtale av de nye på Stortinget Spesielt tre representanter fra Vestlandet skiller seg ut.
Sofie Marhaug mener regjeringen prøver å ta regien på kommunikasjonen til NVE – Det svekker tilliten til NVE som forvaltningsorgan. NVE og OED avviser begge kritikken fra den profilerte Rødt-politikeren.
Dette sier de andre partiene om Vedums PR-nekt – Han får mye oppmerksomhet om noe som ikke vil forandre noe som helst.
Rødts fremgang er ingen overraskelse «Kommentatorkorpset og twittertariatet steiler – avkommet til AKP stormer frem», skriver Henrik Pettersen Sunde.
Christian Sørgjerd om å gå fra Aftenposten til Rødt: – Jeg går inn i det ukjente nå Går ned i lønn for å få jobbe med samferdselspolitikken til en av årets valgvinnere.
Partiene annonserte for 25 millioner i sosiale medier under valgkampen De ni stortingspartiene brukte over 25 millioner kroner på over 15.000 annonser på Facebook, Instagram og Snapchat i valgkampen 2021. 4 av 5 annonsekroner gikk til Mark Zuckerberg.
Rødt har bommet med kommunikasjonsstrategien i flere valg, men i 2021 traff de blink: – Sjukt å se at det funker Rødts plan for lykkes i denne valgkampen var å ikke være så mye i redigerte medier, men heller fokusere på sosiale medier.