«Folk flest er ikke som folk flest» er et konsept fra ice som skal formidle at de har produkter for alle.

ice og NORD DDB lanserer et nytt kommunikasjonsunivers

– Et viktig steg i vår strategiske reise, sier Creative Brand Manager i ice.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Vårt nye kommunikasjonsunivers er et viktig steg i vår strategiske reise. Vårt mobilnett, Tutela har nettopp blitt kåret til et av verdens beste nett, og det er viktig for oss å nå fortelle at ice og vårt nett har produkter for alle. Det klarer vi å formidle på en veldig fin måte med konseptet «Folk flest er ikke som folk flest», forteller Jannicken Lampe, Creative Brand Manager i ice, i en pressemelding mandag.

«Folk flest er ikke som folk flest» er laget for Norges tredje største mobilselskap, ice som fortsetter å utfordre i sin nye kampanje utviklet av Nord DDB Oslo, i samarbeid med Bacon og regissør Andreas Riiser.

– For oss som byrå er det utrolig spennende å få være med på reisen til den ekte utfordreren i mobilbransjen. De tenker annerledes, jobber annerledes og har bygget Norges nye og moderne mobilnett for å kunne tilby det folk virkelig trenger. De er virkelig på kundenes side. ice tvinger ikke folk ned i en form, men lar heller kundene velge det eller de produktene som passer dem best, forteller Thomas Olsson, rådgiver i Nord DDB Oslo.

Et begrep som brukes for ofte

Kreatørteamet bak kampanjen, Andrea Lütken, Jens Østrem, André Gidoin og Frank Nystuen i Nord DDB, forteller at konseptet «Folk flest er ikke som folk flest» så dagens lys under høstens valgkamp.

– Folk flest og vanlige folk er begreper som brukes alt for ofte av både politikere og næringsliv. Politikere bruker begrepet for å dra mange mennesker under en kam i håp om å få flere velgere, mens mobiloperatører lager «folkepakker» i håp om å få flere kunder.

– Innsikt derimot viser at bare 4% av befolkningen faktisk er folk flest. Dermed kan vi påstå at mannen i gata, vanlige folk eller «folk flest» ikke eksisterer. De er nemlig helt forskjellige. Det ga oss muligheten til å snakke om ice og deres tilbud på en ny og interessant måte. For ice er ikke bare for folk flest, de gir alle det de faktisk trenger, avslutter kreatørene.

Ice og Nord DDB forteller at det i skrivende stund produseres flere filmer på det nye konseptet, der de vil dykke lenger ned i nyansene knyttet til hvor ulike folk faktisk kan være.

Powered by Labrador CMS