Stortinget vil stoppe anonym politisk reklame – Høyre, FrP og KrF stemte imot Etter flere anonyme kampanjer under valgkampen, fikk Rødt flertall i Stortinget for å stramme inn reglene for anonym politisk reklame.
Mener tidlig kom-grep var avgjørende for valgkampen Emma Svarva Giskås i Arbeiderpartiet mener de lyktes med mye i valgkampen. Samtidig sier hun at de kunne gjort noe enda bedre.
Dette er rådgivernes høydepunkter i valgkampen Det går mot slutten av en lang valgkamp. Blant de partiledernes nærmeste rådgivere er det åtte menn og to kvinner.
Meta og TikTok stoppet Medietilsynets kampanje om valget Medietilsynet har fått avvist videoer og fjernet lenker: – Retningslinjene våre er helt tydelige, svarer TikTok.
LO pøste ut samme leserinnlegg i flere aviser: – Ser ikke at det kan være problematisk Det nærmer seg valg, og flere politiske aktører forsøker å få meningene sine på trykk i ulike aviser. LO valgte å sende ut samme innlegg til flere, men med ulike avsendere.
PR-topper om FrP og helseministerposten: – Kan bli en belastning Et parti som lover mye, risikerer også mye. Nå vurderer PR-toppene hva som er smartest for Fremskrittspartiet (FrP) etter valget.
Influensere utfordrer mediene: – Vi har fått en femte statsmakt Influensere inntar den politiske arenaen. Podkaster og TikTok-format endrer valgkampens dynamikk, og utfordrer medienes tradisjonelle rolle.
Partiene bruker millioner på Meta-annonser Ap bruker mest, Frp følger på, og Rødt bruker så å si ingenting. Slik er partienes pengebruk på sosiale medier før valget.
Har laget «bullshitbingo» før Arendalsuka: – Folk er mest opptatt av å vise at de er der Eirik Leren sparer ikke på kritikken av Arendalsuka, og mener arrangementet mangler substans og evne til å snakke om viktige spørsmål. PR-rådgiver Leif Iversen er helt uenig.
Eksperter: Dette må vi se opp for før valget Flere mener at forsøk på å påvirke valget fra utlandet blir mer og mer vanlig.
Vil ikke si hvor pengene kom fra – Nå skal Partilovnemnda se på saken Kampanjen kan ha kostet over 1,4 millioner kroner. Flere har spurt hvor partiet Fred og Rettferdighet har fått pengene fra.
Ekspert mener KrF går inn for å polarisere Kristelig Folkeparti sliter på målingene, og må finne på noe lurt før valget. Det vises på partiets måte å kommunisere på, mener eksperter.
Forrige valg ga kriseresultat. Disse endringene har Ap gjort nå Kommunikasjonssjef i Arbeiderpartiet, Emma Svarva Giskås, reiste blant annet til England for å delta i Labours valgkamp i fjor.
Mener både Ap og Høyre har tatt «kjedelige» valg: – Latskap De to største partiene i Norge har begge gått for trygge og forutsigbare alternativer når det kommer til slagord, ifølge eksperter.
Slik mener de Arbeiderpartiet bør kommunisere nå Kommer positiviteten rundt Arbeiderpartiet til å vare fram til valget 8. september? Ikke uten god kommunikasjon, mener PR-toppene.
Har undersøkt: Derfor mener han Facebook fungerer bra for Listhaug og FrP Roy Aulie Jacobsen så nærmere på FrP-lederens Facebook-kommunikasjon gjennom seks måneder.