Årets Grand Prix-vinner kan fungere som et forbilde for alle som jobber med markedsføring Kiwi skaper full effekt med bærekraft og PHD og WAL stikker av med Grand Prix i ANFO Effekt.
Dette tenker bransjekolleger om Hans Geelmuydens mars-exit – Han kommer til å fortsette å ha en tydelig stemme, provosere og komme med uttalelser som skaper debatt. Det er en viktig del av ham, og det er en side vi i bransjen har satt stor pris på.
Mistet statlig kontrakt – likevel ble 2022 et nytt rekordår for WergelandApenes Aldri før har byråomsetningen vært høyere eller resultatet vært større for WergelandApenes.
Geelmuyden Kiese og Hill+Knowlton ble tatt på fersken av Arbeidstilsynet: Dette har de lært av tabbene Etter at Arbeidstilsynet i 2018 og 2020 fant flere lovbrudd hos profilerte PR-byråer, sier bransjen de har ryddet opp i bruken av arbeidsavtaler med «særlige uavhengige stillinger», som ikke gir ansatte rett på overtidsbetaling.
Bufdir og Atyp ble de store vinnerene på årets Mediaforum Sikret seg to av fire gull. Se alle vinnerene i denne saken!
Ole Christian Apeland: –Kjønnsfordelingen i kommunikasjonsfaget er ikke bra Kommunikasjonsbransjen bekymrer seg for skeiv kjønnsfordeling i bransjen.
McDonald’s viser seg fra sin styggeste side – Budskapet «Take away your take away» er ment som en vennlig påminnelse til våre gjester om å kaste søppel riktig, men forsøplingsproblematikken er sammensatt og krever en helhetlig innsats for å nå målet om redusert forsøpling, sier kommunikasjonssjefen.
Mener Hadia Tajiks krisehåndtering står til stryk Hans Geelmuyden hamrer løs mot Tajiks måte å håndtere pendlerbolig-sakene. Martin Apenes lurer på hvorfor flere ikke røper samtaler de har hatt med pressen før det smeller.
Ny undersøkelse: Stadig færre vil jobbe i byrå Annonsørene blir stadig mer attraktive for bransjefolk. Byråene desto mindre interessante.
Dette sier norske PR-byrå om åpne kundelister – Spørsmålet blir jo hva skal en åpen kundeliste egentlig løse?
Bransjekollegaer om GKs oppdrag for Kasakhstan: – Det burde ikke være vanskelig å si nei til slike kunder og oppdrag Alle byrå vi har snakket med sier det hadde vært uaktuelt å ta på seg oppdrag for potensielt kontroversielle kunder.
– Det er lettere med internkommunikasjonen når tilnærmet alle er hjemme Tilbake på hjemmekontor, slik takler MSL, WergelandApenes og Atyp det nye påbudet.
Vedum har fått gjennomslag for kutt i statlig PR-bruk – Slik reagerer bransjen De fleste KOM24 har snakket med mener dette ikke vil påvirke dem. Mange mener Vedum ikke skjønner bransjen godt nok.
WergelandApenes henter rådgiver fra Dinamo – Det er en ettertraktet rådgiver vi nå har klart å lokke til oss.
Kari beklager til alle hyttenaboene på forhånd: Varsler allsang til Rune Rudberg om kveldene – De beste sommerkveldene er de som ender i allsang.