Gutta bak markedsføringen til Spillfabrikken spiller alltid på humor i sine reklamer.
Gutta bak markedsføringen til Spillfabrikken spiller alltid på humor i sine reklamer.

«Vår markedsansvarlig har tatt ferie» - enkel markedsføring blir til morro

«Vi er kanskje ikke de beste på markedsføring, men vi lager de beste spillene!»

Publisert

Dette skriver Spillfabrikken på reklamen på Facebook.

Sander Ofstad forteller at han og Ole Tessem står bak Spillfabrikken og New Wave Media, men også driver mange kontoer på sosiale medier. Blant disse er den populære kontoen NorgeJodel. Dette, forteller Ofstad, er mye av grunnen bak den humoristiske tilnærmingen til markedsføring.

– Memes og ting som det er et fast opplegg. Det kommer egentlig automatisk, helt av seg selv.

Han forteller at siden de driver med humor ellers også, er det dette som faller naturlig for dem.

Sander Ofstad er styreleder i Spillfabrikken AS, og er en av to som også leder kontoen NorgeJodel.
Sander Ofstad er styreleder i Spillfabrikken AS, og er en av to som også leder kontoen NorgeJodel.

– Alt av våre reklamer spiller på humor, og det er også dette som funker. Når vi selger kortspill, skal det jo være morro. Vi har drevet med sosiale medier i 13 år, så nå kommer det bare av seg selv.

Ofstad mener det er enklere å lage reklamer som fungerer når de spiller på humor.

– Det funker fordi det er enklere. Våre selskap handler om å ha det gøy, og det er sosiale spill. Da er de utrolig viktig at spillene ser morsomme ut.

Responsen på reklamen via sosiale medier har vært helt grei.

– Den reklamen gjorde det ganske greit på engasjement, men vi selger uansett bra. Vi bruker bare sosiale medier når det kommer til markedsføring, så vi selger bra med produkter på grunn av dette.

Powered by Labrador CMS