– Ikke få panikk for alt du ikke kan. Ta lærdom av kolleger og kunder, vær nysgjerrig og tør å prøv. Ingen starter i bransjen ferdig utlært.

#Sommerpraten

Vilde fikk minst 16 hjerteinfarkt da hun slettet alle kundemappene på Dropbox

– Heldigvis hadde jeg teknisk anlagte kolleger som fikk alle filene tilbake.

Publisert Sist oppdatert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi høre litt om hvilke tabber vedkommende selv har gjort på jobb og hvilke råd de vil gi andre som ønsker lykkes i bransjen.

I dag er det Vilde Tinmannsvik, kreatør og rådgiver i reklamebyrået Framom som svarer på sommerpraten.

– Har du pass?

– Ja, heldigvis! Har sjekka utløpsdatoen minst 10 ganger - denne sommeren SKAL jeg reise.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Mat, vin, Barcelona og veldig fine folk! Gleder meg veldig til sandstrand, sol og saltvann.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Pstereo for alltid <3 Er jo så heldig å ha den fineste festivalen i egen hjemby. Har både jobba for Pstereo og vært euforisk festivaldeltaker - begge deler er sjukt stas.

– Uten å nevne noe fra egen arbeidsplass, hvilken kampanje har imponert deg så langt i år?

– Det blir laga ekstremt mye bra i bransjen om dagen (også blant studenter!), så det er faktisk vanskelig å velge. Men, jeg slår et slag for abortkampanjen til Anorak og Amnesty International. Forferdelig trist at en slik kampanje er nødvendig, men desto viktigere at den ble laga. Synes gjennomføringen av kampanjen er smart og veldig, veldig vakker.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i framtiden

– Solveig Berger! Fantastisk dyktig designer og illustratør, med god teft for konsept og kommunikasjonsløsninger. Hun kommer til å nå langt!

– Når tryna du sist på jobb?

– For et par måneder siden klarte jeg å slette alle kundemappene vi hadde i felles dropbox, på min tidligere arbeidsplass. Tror jeg hadde 16 hjerteinfarkt den dagen. Heldigvis hadde jeg teknisk anlagte kolleger som fikk alle filene tilbake. PUH.

– Hva er den største tabben du har gjort på jobb?

– Jeg skulle rigge en kampanje i Facebook og var passe stressa for å få den opp i tide. Endte opp med å legge inn totalbudsjettet som dagsbudsjett. Svei av noen titusener der altså..

Kunden betalte selvsagt ikke for det og fikk ekstrem synlighet, så noe godt kom jo ut av det.

– Hva er ditt beste råd til en som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Ikke få panikk for alt du ikke kan. Ta lærdom av kolleger og kunder, vær nysgjerrig og tør å prøv. Ingen starter i bransjen ferdig utlært. Er vel ingen som går av fullt utlært heller. Kommunikasjon og kreativitet skal være gøy, så tillat deg selv å leke litt. Og, les nyheter!

Powered by Labrador CMS