- Jeg småtryner opptil flere ganger om dagen. Jeg veksler mellom å mene jeg er håpløs til nokså flink.

#Sommerpraten

Nils Heldal kommer her med hemmeligheten bak at alle barn i Kragerø var så sommertynne på 70-tallet

Soft-is var involvert.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi høre litt om hvilke tabber vedkommende selv har gjort på jobb og hvilke råd de vil gi andre som ønsker lykkes i bransjen.

I dag er det Nils Heldal fra reklamebyrået Framom som svarer på sommerpraten.

– Har du pass

– Yepp, men det går ut til neste år – så har derfor lagt norgesferieplaner for 2023.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Padle i min saktegående kajakk. Primært i fjord der sola er. Ellers skal jeg flanere rundt i byene kajakken bringer meg.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Kragerø, juli, varmt og er det verdt det? Ja. Inn å kjøpe softis i kiosken, spise softis, vente 5 timer, diaré. Han vaska maskinen kun en gang i måneden. Men, det var verdt det en gang i uka.

Hvis noen lurer på hvorfor alle barn i Kragerø var så sommertynne på slutten av 70-tallet? Vel, derfor.

– Uten å nevne noe fra egen arbeidsplass, hvilken kampanje har imponert deg så langt i år?

– Strengt tatt fra i fjor, men siden de vant fortjent pris i år. IKEAs søppelkampanje av Try. Pure bliss.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i framtiden

– Vilde Tinmannsvik. Ung, smart og kommer til å nå langt (så lenge hun kommer seg opp om morran)

– Når tryna du sist på jobb?

– Jeg småtryner opptil flere ganger om dagen. Jeg veksler mellom å mene jeg er håpløs til nokså flink.

– Hva er den største tabben du har gjort på jobb?

– Det er jo en del å ta av da – men nylig: 120 meter duk rundt et bygge gjerde. Dukene hadde et design som strakte seg tre meter, så det repeterte seg 40 ganger. From Junkyard to Junction var payoffen, men av en eller annen grunn mente jeg at Junkyard skulle staves med Y. Så 120 meter From Yunkyard to Junction ble satt opp. Skjønte feilen først da det ble delt i sosiale medier. Feilen ble kostbar for oss. Vi har tatt vare på en 3 meter – kanskje det blir morsomt en gang. Men det kunne vært verre – Vi kunne ha satt inn en R.

– Hva er ditt beste råd til en som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Hvis du drømmer om det er du på rett hylle. Drømmer du om noe annet – jobb med det i stedet.

Powered by Labrador CMS