– Det er kjempegøy. Veldig moro å dra til London, ikke minst det å komme hit og hente en pris for en så morsom jobb som jeg var involvert i, som Opel.
Det sier en fornøyd Glenn Ruben Carlsen, kreatør i Geelmuyden Kiese.
KOM24 møter han på pub i det sentrale London, der han sitter sammen med Sigbjørn Holte, Jakob Paulik og Ole Henrik Stubberud og feirer de to gullene som GK sikret seg i klassene Best in Sponsorships og Best Persuasive Content i IN2 Sabre.
– Det er en utrolig gulrot å vite at blir du nominert er det sjanse for å dra ned, det er lønn for strevet, sier en fornøyd Jakob Paulik.
Han sier at det å sitte å se på kåringer på stream, som de har gjort de siste to årene ikke er det samme.
– Det er ikke like gøy som å reise ned til London og drikke øl på en pub sentralt i London, sier han.
– Du er tettere på pulsen, det er noe deilig med det, skyter Stubberud inn.
Totalt ble det delt ut fem norske gull på IN2 Sabre i tillegg til GK sine to, fikk Byråene Trigger Oslo, POL, PR-operatørene og hvert sine gull. Men ingen av dem var til stede på utdelingen på The Ham Yard Hotel.
IN2 SABRE Awards deles ut før hovedprisene i Sabre Awards, som blir delt ut på kvelden. Der har GK fire nominasjoner og forventningene er høye bare noen timer før det braker løs.
– Fire nominasjoner er jo veldig bra, sier en glad Stubberud.
Han sier at det er viktig å være nominert og være med og kjempe om priser, for han peker på at man faglig stolthet i det man driver på med og vil drive faget framover.
– For man vet det skaper mest oppmerksomhet for oppdragsgiver, sier han og legger til:
– Det å være stadig til stede, og gjerne i mange ulike konkurranser viser at man er i teten innenfor faget vårt. Så kan man håpe at kunder som er opptatt av å gjøre litt annet enn produksjon men og vri nøtta på hvordan man får mer ut av det, da må man se på byråene som markerer seg litt, sier han.
Experiential Marketing, Best in Live Events
Vinner:
Art is coming home – The National museum of art, design and architecture with Trigger Oslo
Certificates of Excellence:
Chiefs of fun – Destination Trysil with Trigger Oslo
Best in Sponsorships
Vinner:
Sports belong to everyone – Opel with Geelmuyden Kiese
Earned Media, Best in Digital/Print Media – General/Consumer/Lifestyle Media (Earned)
Vinner:
When Harry met Santa – Posten with POL
Certificates of Excellence:
World's first QR-Kit – Tromsø Football Club with Fuse Norway
Best in Digital/Print Media – Regional (Earned)
Certificates of Excellence:
The drawer proof strategy – Visit Norway with Trigger Oslo and Try Råd