– Jeg rakk akkurat en tur til København før det var på’an igjen med koronarestriksjoner. Å vandre gatelangs i et julepyntet København var som balsam for sjela.
– Jeg rakk akkurat en tur til København før det var på’an igjen med koronarestriksjoner. Å vandre gatelangs i et julepyntet København var som balsam for sjela.

#Julepraten

Hanne vil invitere alle kommunale kommunikasjons­rådgivere på en heidundrende fest

Publisert

KOM24 har stilt seks spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det kommunikasjonsrådgiver Hanne Lille i Troms og Finnmark fylkeskommune som svarer i julepraten.

– Hva gjør du i julen?

– I år blir det familiefeiring hjemme i Kirkenes. Og siden årets røddager er heller ugunstig plassert i kalenderen, blir det nok et par dager med hjemmekontor i romjula.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– Det nye julealbumet til Kajsa Balto, Sámi juovllat – Sámi Christmas, er en fryd for øret! Selv om du ikke kan et ord samisk, vil jeg virkelig anbefale å høre gjennom det. For de mer festlige lag bør man svippe innom Mixcloud og søke opp Merry Chrismixx! (World's Greatest Christmas Mixtape) av Chris Read.

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– Den første utenlandsturen på nesten to år! Jeg rakk akkurat en tur til København før det var på’an igjen med koronarestriksjoner. Å vandre gatelangs i et julepyntet København var som balsam for sjela.

– Du får invitere tre bransjekollegaer på middag. Hvem inviterer du og hvorfor?

– Bare tre? Aller helst ville jeg invitert alle kommunikasjonsrådgiverne der ute i Kommune-Norge til en heidundrende fest! De har virkelig fått kjørt seg den siste tiden.

– Hva husker du best fra kommunikasjonsåret 2021?

– Det har vært mye å ta av, spesielt for oss som er interessert i politikk. Aftenpostens avsløringer om den slepphendte bruken av Stortingets pendlerboliger utløste en heller trist kommunikativ forestilling med forsøk på bortforklaringer. Ellers har det vært fascinerende å følge med på myndighetenes tidvise dobbeltkommunikasjon når det kommer til korona.

– Hva tror du vil prege kommunikasjonsbransjen i 2022?

– Vi kommer nok ikke unna å ta en grundig vurdering av vår bruk av Facebook. Da tenker jeg ikke bare på Datatilsynets vurdering av personvernet, men også hvor avhengig bransjen vår har gjort seg av et verktøy vi vet har mange skyggesider.

Powered by Labrador CMS