«Fintfolk tar oppgjøret i Vipps» skriver betalingstjenesten og kaster seg lekent på det nordiske toppmøtet.

Vipps leker med toppmøte: – Kan terskelen egentlig bli lav nok? 

– Vi prøver å legge oss så nær det teite som mulig, men uten å være på den gale siden, sier Vipps’ «skrivejente» etter å ha laget et innlegg om Jonas Gahr Støre og nordiske statsledere.

Publisert

Da Jonas Gahr Støre møtte de nordiske statslederne til middag i København, grep Vipps anledningen til å lage et humoristisk innlegg på Instagram.

Bak spakene i Vipps’ språklige univers står Ida Nicoline Glosimot, som med tittelen «skrivejente» bidrar til selskapets lekne tone.

– Stort sett hver uke er det noen i Vipps som deler et skjermbilde eller en lenke med et-eller-annet og spør om vi skal leke med det. Vi elsker å forenkle betaling, og vi elsker å finne de smutthullene der vi kan få det frem på en søt måte, sier Glosimot.

Denne gangen var det et middagsbilde av statslederne i Norge, Sverige, Danmark og Finland som dukket opp i internchatten, da de var samlet på en uformell middag hos den danske statsministeren i København, søndag kveld. 

En kollega kommenterte det enkelt: «Hygge, kos, mys, kodikas?». Flere i teamet så raskt muligheten til å vise hvor enkelt man kan ta et oppgjør i Vipps – også når alle er fra forskjellige land i Norden.

– Generelt vil jeg si vi har veldig lav terskel for å slenge ut hel- og halvferdige ideer. Kan den egentlig bli lav nok? 

Ida Nicoline Glosimot, «skrivejente» i Vipps, står bak mye av selskapets lekne og folkelige tone i kommunikasjonen.

Det tok ikke mer enn ti minutter å lage innlegget, men Vipps-teamet måtte vurdere om det var greit å tøyse med politikerne.

– Det tok maks 10 minutter. Det som tok mest tid var egentlig å finne ut av om det er OK å tøyse med politikerne, siden det er litt betente tider. Kjipt å bli så glad i egen idé at du glemmer verden rundt. Men vi håper det gikk fint, sier Glosimot.

På spørsmål om de har fått respons fra Støre eller andre «nære allierte», svarer hun:

– I disse sikkerhetspolitiske tider vet jeg ikke om det er riktig å lette på sløret om akkurat det, hehe.

Lekent språk og humor er en sentral del av Vipps’ merkevare, og det reflekteres også i deres daglige kommunikasjon.

– Vipps tror på lekenhet! Det er mulig å være både proff og leken. Vi prøver å legge oss så nær det teite som mulig, men uten å være på den gale siden. Så får det være opp til andre å bedømme om dagens sosiale medie-greier treffer på det, avslutter Glosimot.

Powered by Labrador CMS