Obosmaskotene på TikTok har blitt lagt merke til i ESA Awards.

Obosmaskoter på TikTok blir lagt merke til i Europa

OBOS er nominert til tre kategorier i «EM i sposning».

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

OBOS er, som det eneste norske selskapet, nominert i tre kategorier i ESA Awards. Prisen skal deles ut i februar av European Sponsorship Association.

Det er aktiveringen av Skitour2020 og prosjektet OBOS Jubel som har oppnådd nominasjonene. Nominasjonene er i kategoriene «Best Use of Digital Channels» og «Sport Sponsorship» for Skitour2020 og «Best Ethical Response to COVID-19 for OBOS Jubel».

ESA Awards henger høyt i sponsorbransjen, og blir sett på som «EM i sponsing».

Hege Irene Asplund har vært prosjektleder i OBOS for begge prosjektene.

– Et godt sponsorarbeid starter med klare mål for hva en skal oppnå. Deretter kommer gode ideer på hvordan en skal nå det målet. Vi visste at vi hadde nådd målene våre. Men det er alltid gøy å teste jobbene mot andre. På den måten lærer vi. Og det gjør oss også bedre, sier Asplund.

– Merkevaresuksess på TikTok

Nominasjonene vil hun dele både med Norges Skiforbund og JCP.

Kampanjen er blitt kjent som Norgest første «kommersielle merkevaresuksess på TikTok».

Kommunikasjonshuset JCP fikk oppgaven med å aktivere OBOS sitt sponsorat fysisk langs løypa og i sosiale medier.

-Det er en takknemlig oppgave å jobbe i byrå med kunder som OBOS. Innovative og effektive sponsoraktiveringer som dette har blitt en viktig nisje for oss i JCP og da er det gøy å måle krefter med Liverpool, sier Kim Reksten Grønneberg, rådgiver i JCP PRAD

Markedsansvarlig i Skiforbundet, Petter Ekran, forteller at det er gøy med partnere som «tør å tenke nytt og innovativt».

– I løpet av de ti dagene Skitour 2020 varte begynte både publikum og TV-kameraene å elske maskotene som skapte et engasjement både innenfor tradisjonelle media flater og nye media flater. Vi gleder oss over suksessen og ikke minst å fortsette og jobbe med OBOS, sier han.

Powered by Labrador CMS