KOM24-redaksjonen da vi vant Fagpressens markedspris 2021
KOM24-redaksjonen da vi vant Fagpressens markedspris 2021

Kommentar

KOM24 har passert 1,7 millioner leste artikler. Dette vil vi satse på fremover

Her er vår internrevisjon over det vi er gode og dårlige på. Nå vil vi høre din mening.

Publisert Sist oppdatert

Kjære leser.

Vi lanserte KOM24 for under ett år siden - midt i koronapandemien. Målet var å passere én million sidevisninger før det var gått ett år, men det målet har vi jammen knust for lenge siden. Så tusen takk for at du leser lokalavisa di!

I løpet av denne perioden har vi for det meste jobbet journalistisk fra hjemmekontor, så vi har naturlig nok ikke fått vært ute og møtt så mange av dere ennå. Det er kjipt, men nå ser vi lyset i tunnelen - og invitasjonene lar ikke vente på seg. Allerede har vi møtt en del, men jammen har vi kapasitet til å møte mange flere, så ikke nøl med å ta kontakt. Vi har som mål å være tettest på bransjen - og da er vi avhengige av gode tips.

Som lokalavis skal vi være god på fag, folk og debatt. Fortsatt har vi en vei å gå på det meste, men kanskje særlig merker vi et behov for å bygge enda bedre kildenettverk for å plukke opp nyhetene tidligere. Så hvis det skjer noe der du jobber, så vet du hvor du skal ringe.

Vi er interessert alt som rører på seg, enten det er snakk om nye kunder, kontrakter, lanseringer, kritikk, faglig utvikling, avvik på arbeidsplasser, gode og dårlige sjefer, krangling, feiring og resultater, for å nevne noe. Stort og smått!

Internt har vi en målsetting om å vokse kraftig, men vi er heller ikke redde for å si det høyt: Vi skal bli den mest leste nettavisen for kommunikasjonsfolk - og har stamina for å få det til.

Hvordan skal vi klare det - i tøff konkurranse med andre nisjemedier? Først og fremst handler det om å gi andre perspektiver, løfte andre stemmer - og tørre å gå inn i vanskelige saker. Vi er opptatt av mangfold, vi er opptatt av representasjon - og vi vil ha kilder og stemmer i alle mulige farger og fasonger. Slik er bransjen - og det skal gjenspeiles i KOM24.

Ingen er mer selvpiskende enn oss selv, så hva er vi for dårlige på?

  • Vi trenger å bli bedre på nyheter i bransjen.
  • Vi trenger et større kildenettverk.
  • Vi må i større grad evne å sette dagsorden med kritisk journalistikk.
  • Vi må gjøre mer for å heve debattsatsingen vår.
  • Vi må bli bedre på innsikt og analyse.

Er du ferdig utlært, så er du ikke utlært, men ferdig, sies det. Dette er vi helt enige i. Derfor jobber vi hver dag med å løfte oss ytterligere.

Vi lever av å være tett på folk - og gi kritikk der det er behov for det. Derfor er vi ikke redde for å få kritikk eller ros tilbake.

Hva synes du om KOM24? Hva kan vi bli bedre på? Har du noen innspill, ris eller ros? Send oss gjerne noen ord på [email protected] og merk e-posten med «Tilbakemelding», så skal vi bruke det internt i diskusjonene i redaksjonen.

Nå har vi passert de først 1,7 millioner sidevisningene - og målet er langt større enn som så. Tusen takk for at du leser lokalavisa di!

Powered by Labrador CMS