SABRE Awards er i gang: Trigger og Geelmuyden Kiese har sikret norsk gull

Vi følger prisutdelingen.

Publisert Sist oppdatert

(Frankfurt): EM i PR, SABRE Awards er i full gang i Palmehagen i Frankfurt og store mengder priser skal deles ut til de beste byråene i Europa, Afrika og Midtøsten.

Det er totalt 15 nominasjoner til norske byrå.

Trigger har til nå sikret seg gull for The Period Act i kategorien Healthcare, for årets kampanje i Norden samt at de ble kåret til europas tredje beste byrå å jobbe for.

Trigger sikret seg gull for The Period Act under SABRE Awards

– Det kjennes bra å ha et gull i boks. Det er masse folk her, det ser du jo, masse byrå som har levert masse bra. Så jeg tar ingenting for gitt altså, sier Trigger-sjef Bente Kvam Kristoffersen til KOM24 etter at gullet for Kiwi-jobben er i boks og legger til at for dem er nominasjon gull.

Trigger vant og for årets nordiske kampanje for deres jobb for Matvett.

I denne kategorien hadde Trigger to nominasjoner inne, så sjansen for å vinne var stor.

Kvam Kristoffersen vil ikke rangere gullene.

– Det er vanskelig å rangere ulike priser. Det er som å rangere ungene sine, det gjør du bare ikke. De gjør forskjellige jobber, sier hun.

– Men det er klart at nordisk er bra. Da stepper du opp et nivå, sier hun.

Byrået er og kåret til europas tredje beste byrå å jobbe for. Det var en kategori som de ble oppfordret til å sende inn et bidrag i.

Hun sier det er vanskelig å sette de to kategoriene opp mot hverandre.

– Det ene er å jobbe med kunder som er det vi gjør mest av og er det vi lever av. Men så er det viktig for oss å være en bra plass å være. Er det ikke en bra plass å jobbe er det ikke en bra plass for kundene, sier hun.

Trigger var og nominert i klassen for årets kreative byrå samt årets nordiske byrå, der nådde de ikke opp i finalen.

Også Geelmuyden Kiese har sikret norsk SABRE-gull med deres Yara-jobb i klassen Chemical & Industrials.

– Det er litt lettelse når den første går inn, så blir man jo giret på å vinne mer, sier Trygve A. Tønnesen til KOM24.

Han er sammen med Ole Henrik Stubberud kreatørene bak kampanjen.

Stubberud sier at det er alltid morsomt å vinne for alle typer kunder, men spesielt for en så stor og tung internasjonal aktør som Yara er.

– Det har vært et langt og møysommelig arbeid i tett samarbeid med Yara og Copenhagen Film Company. Her har vi jobbet tett og laget noe fint sammen, sier Stubberud.

Han sier de har fått en enorm tillit fra Yara til å jobbe fram konsepter og at dette var den første som handler om noe som er et anslag til et europeisk og globalt konsept og han sier at dette fortsettes det å produsere på.

Stubberud sier at de jobber med to prosjekter til som er globale.

– Yara har masse bra kunnskap og produkter man kan snakke om. Men her hadde man et godt innsiktsarbeid også. Vi intervjuet bønder i Europa for å finne ut hva er de store bekymringene der ute. Det er store globale, nasjonale og regionale forskjeller for hver bonde, men det som var fellesnevneren var hvem skal ta over. Her har vi fått bønder til å hjelpe bønder til å sette ord på det, sier han.

PR-Operatørene hadde to nominasjoner men nådde ikke opp til gull-plasseringen under kveldens prisutdeling.

Powered by Labrador CMS