Anne Cathrine Gulbrandsen er SoMe-rådgiver i Elg Oslo.
Anne Cathrine Gulbrandsen er SoMe-rådgiver i Elg Oslo.

#Sommerpraten

Anne Cathrine fra Elg la ut deres eget innlegg på en kundes instagramkonto

– Jeg la ikke merke til tabben før en kollega sendte meg SMS med et lite hint om hva jeg hadde gjort.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det SoMe-rådgiver i Elg, Anne Cathrine Gulbrandsen, som svarer i Sommerpraten.

– Har du pass?

– Ja, heldigvis!

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Jeg skal faktisk bruke passet! Første halvdel tilbringes i på en strand i sydligere strøk og resten av ferien skal nytes på Sørlandet, hvor jeg blant annet skal i bryllup.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Selv om jeg elsker å reise til utlandet er det lite som slår en rolig båttur med gode venner i skjærgården utenfor Kristiansand, kalde øl i kjølebagen og badetemperaturer på rundt 20 grader (helst litt mer). En slik smeigedag på sjøen kan jeg leve lenge på.

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Jeg elsket «Hvor er fu?»-serien på TikTok. Det er ikke akkurat en kampanje, men masteroppgaven til Benedicte Westbye og Andrea Backström (Andeben Production). De har virkelig tatt kanalen på alvor og laget kreativt og engasjerende innhold med smart produktplassering som treffer målgruppen. Og så håper jeg flere følger i Foodoras modige fotspor når de skal forsøke å knekke koden for kommersiell tilstedeværelse på denne kanalen.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden.

– Det er sykt mange dyktige folk der ute, men jeg vil trekke fram Elgs superflinke designer, illustratør og digital artist Samra Avdagic. Hun sprer farger og motiverende quotes på sin egen instagramkonto, pryder veggene på Munchies og skaper sterke visuelle konsepter for merkevarer i alle kanaler.

– Når tryna du sist på jobb?

– Det er ikke så veldig lenge siden jeg la ut et innlegg på kontoen til en kunde, som egentlig skulle på vår egen instagramkonto @elg.oslo. Absolutt ikke riktig innhold til riktig publikum, der altså. Jeg la ikke merke til tabben før en kollega sendte meg SMS med et lite hint om hva jeg hadde gjort. Heldigvis lå innlegget kun ute på feil konto i en halvtime eller noe sånt, men den kjipe følelsen av å ha tabbet meg ut satt i ganske mye lenger …

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Ikke vent på at drømmejobben i drømmebyrået skal bli utlyst: Sett deg konkrete mål og skap dine egne muligheter. Ta kontakt, be om et møte og vis hvorfor de bør ansette akkurat deg. Og for all del ikke gi deg om det ikke ender med drømmejobben i første omgang.

Powered by Labrador CMS