11:11 med fem vinnersjanser i årets Epica Awards: – Ekstra stolte! Se alle de norske vinnersjansene i årets Epica Awards her!
71 av 106 styremedlemmer er menn En gjennomgang av 25 av landets største reklame- og PR-byråer viser at bransjen henger langt etter lovkravene om kjønnsbalanse. Hos flere er styrerommene fortsatt rene mannsklubber.
Flere norske byråer anklages for idékopiering: – Endetidstegn for bransjen Kreative ledere ber om mer selvjustis etter en rekke kampanjer med påfallende likheter.
Slår alarm om kreativitet i markedsføring: – Drepes sakte men sikkert Erika Brenner tok et oppgjør med det hun mener er kortsiktig tenkning blant norske selskaper.
Nordmenn mangler kunnskap om smertestillende Apotek 1 lanserer kampanje for å øke bevisstheten rundt riktig bruk av smertestillende medikamenter.
Nucleus overtar etter Tante Randi – sikrer seg ny IMDi-avtale verdt 20 millioner Etter sterk konkurranse og bytte av byrå, er det Nucleus som nå skal fronte IMDis arbeid med mangfold og integrering.
Ingenting i Frps nye film er tilfeldig «Frps nye kampanjefilm, produsert av Los&Co Drammen, er noe av det mest provoserende jeg har sett på lenge», det skriver kreatør og partner i Anorak, Eirik Johansen.
Los & Co-kreatør om reaksjonene: – Det er jo leit Byrået står bak «Full kons ved sporet»-kampanjen til Bane NOR, som har fått mye oppmerksomhet de siste dagene.
– Den bobler av kreativt overskudd! Tre jobber fra den siste tiden blir trukket fram og får fortjent heder av bransjekollegaer.
Byråene om nytt lovforslag: – Alle må være sitt ansvar bevisst Bør det komme nye føringer for markedsføring av usunn mat?
Går fortsatt i underskudd:– Vi har tatt omfattende grep Det blir en spennende høst for Ahead Group, om man skal tro på sjefen selv.
Reklame funker dårligere: Han vil finne ut hvorfor Anders Muurman Holm i Morgenstern om de største utfordringene i dagens reklamebransje.
Hundretusener dagsverk borte: Men bransjen vil ikke snakke om hvorfor Særlig sykefraværet blant kvinner stiger.
Egeland brukte god tid før hun valgte Los & Co: – Store nok til å kunne være oppe å nikke med de aller største Tidligere direktør for innholdsmarkedsføring i Publicis Norge, Maria Egeland, bestemte seg på vårparten at tiden var inne for å skifte jobb.
Karl i Los&Co deler hvilke tre bransjeuttrykk han er lei, og hvilke tre som vil prege 2023 – Så mange viktige saker, pakket inn i et så ullent uttrykk som alle kan si og ingen helt skjønner.