Jenny Berggren er ny VP Marketing and PR Nordic i Warner Bros. Discovery.

Jenny Berggren går til Warner Bros. Discovery - blir ny nordisk sjef for PR og markedsføring

– Konkurransen om folks oppmerksomhet har aldri vært tøffere, men ved å styrke teamet vårt er jeg sikker på at vi vil lykkes med å få vår sterke portefølje av innhold til å skille seg ut.

Publisert

– Jeg er veldig glad for å bli med i det talentfulle teamet til Warner Bros. Discovery (WBD. Dette er en svært spennende tid for selskapet, og det er ingen tvil om at WBD besitter noe av det mest ikoniske innholdet og noen av de sterkeste merkevarene i markedet, sier Jenny Berggren i en pressemelding.

Hun blir ny nordisk sjef for PR og markedsføring hos Warner Bros. Discovery, og går også inn i den nordiske ledelsen.

– Jeg tror vår kreative og lokale tilnærming setter oss i en veldig bra posisjon, med uendelige markedsføringsmuligheter.

– Aldri vært tøffere

Berggren vil erstatte Rebecca Rørmark, som fungerte i rollen inntil hun ble utnevnt til Senior Vice President, Head of Streaming Marketing for EMEA. Berggren får tittelen VP Marketing and PR Nordic, og vil rapportere direkte til Christina Sulebakk, nordisk sjef i WBD.

– I en tid hvor vi styrker merkevarene våre og programmeringsstrategien i Norden, er vi veldig glade for å få med oss en så erfaren og dyktig markedsfører som Jenny, sier nordisk sjef i Warner Bros. Discovery, Christina Sulebakk.

– Konkurransen om folks oppmerksomhet har aldri vært tøffere, men ved å styrke teamet vårt med et stort ledertalent som Jenny, er jeg sikker på at vi vil lykkes med å få vår sterke portefølje av innhold og merkevarer til å skille seg ut i hvert av de nordiske markedene.

Kommer fra Walt Disney Company

Berggren kommer fra stillingen som Brand & Partner Marketing Director hos Disney+ Nordic & Baltic og besitter bred erfaring innen ledelse, markedsføringsstrategi og digitalisering, sammen med en sterk kommersiell bakgrunn.

Hun har tilbrakt mer enn åtte år i Walt Disney Company, hvor hun har hatt flere ledende markedsføringsstillinger, før hun til slutt hadde ansvaret for lanseringen av Disney+ i Norden og Baltikum.

Før det har Berggren hatt ledende markedsføringsroller hos globale underholdningsselskaper som Viacom, Electronic Arts, Activision og Discovery Networks.

Powered by Labrador CMS