Carlsberg Group logo.
iProspects avtale går i effekt januar 2024.

iProspect signerer avtale med Carlsberg Group verdt 2,3 milliarder kroner

iProspect danket ut tre andre byråer for å lande avtalen.

Publisert

Carlsberg Group har hyret iProspect som sitt globale mediebyrå, og dermed tok iProspect avtalen verdt rundt 2,3 milliarder kroner, foran Wavemaker Global og Zenith. 

IPG’s Initiative har holdt posisjonen fra 2017 fram til nå, men valgte å avstå fra pitchen. 

Fra januar 2024 vil iProspect være ansvarlig for alkoholmerkenes medieplanlegging i 22 land. 

– iProspects omfattende, kreative og innovative tilnærming, kombinert med deres utvalg av banebrytende verktøy og strategier, overbeviste oss om at de var det ideelle valget for å løfte vår markedsføring og merkevarer til nye høyder, sier CCO i Carlsberg Group, Søren Brinck. 

– Noen ganger føles ting rett og «klikker». For oss var dette den umiddelbare reaksjon fra hele vårt internasjonale team da vi startet denne pitch-prosessen med Carlsberg, og vi forsto med en gang hva som måtte gjøres, sier direktør for globale klienter og merkevarer i iProspect, Amanda Morrisey.

Powered by Labrador CMS