Mona Helleland Varpe er ny PR- og markedsansvarlig for Rockefeller, John Dee og Sentrum Scene.
Mona Helleland Varpe er ny PR- og markedsansvarlig for Rockefeller, John Dee og Sentrum Scene.

Mona Helleland Varpe kommer «hjem» igjen

Er ny PR- og markedsansvarlig for Rockefeller, John Dee og Sentrum Scene.

Publisert

– Det er en omfattende stilling med mange oppgaver, og den vil utfordre meg på flere områder. En av de største utfordringene er rett og slett det enorme volumet av konserter og events, de gjennomfører flere hundre arrangementer på de tre scenene årlig, noe som er veldig imponerende, sier Helleland Varpe til KOM24.

Mandag begynte hun i ny jobb som PR- og markedsansvarlig for Rockefeller, John Dee og Sentrum Scene.

– De er en av de aller største arrangørene i landet, gjennom hele 36 år. Jeg er veldig glad i utfordringer og håper jeg kan vokse i oppgaven.

– Føltes veldig riktig

Hun har jobbet som marketing manager i plateselskapene Grappa Musikkforlag og Drabant Music de siste 4 årene. Og før det jobbet hun som daglig leder i Amber AS i 9 år (nå United Stage Norway), hvor hun jobbet med ulike oppgaver, inkludert markedsføring.

– Drabant Music ble solgt til Sony, og det ville medføre en veldig stor endring i min arbeidshverdag. Da denne stillingen dukket opp fikk jeg umiddelbart lyst å søke, og jeg er veldig takknemlig for tilliten. Det føltes også veldig riktig å gå tilbake til å jobbe med arrangementer, spesielt nå som pandemien endelig er på hell. Det er selvfølgelig litt vemodig å ta avskjed med gode kolleger og fantastiske artister, noen av dem har jeg jobbet med i over 12 år. Jeg gleder meg stort til å arrangere konsert med dem i min nye jobb!

Stillingsannonsen så hun på Finn, og Helleland Varpe vil ha ansvar for ekstern og intern PR og informasjon, samt markedsføring.

– Jeg er en stor fan av Rockefeller, John Dee og Sentrum Scene og den fantastiske staben der, og gleder meg stort til å bli med på laget.

Tidligere «Rock-konsulent»

Hun har selv drevet med musikk, selv om musikkarrieren stort sett har vært et hobbyprosjekt.

– Jeg begynte å jobbe med musikk da jeg bodde i Tromsø i perioden 1995–2005. Jeg jobbet på Blå Rock Café og var DJ der, og så jobbet jeg som instruktør og senere som leder av Rockefabrikkene i byen. Jeg var ansatt som Rock-konsulent i Tromsø kommune, som må være den kuleste stillingstittelen jeg noensinne har hatt.

Hun har tidligere samarbeidet med Rockefeller, John Dee og Sentrum Scene over mange år, både som DJ, som representant for en rekke artister, og som utøver.

– Det har alltid vært en glede å samarbeide med organisasjonen, som etter min mening er den beste på feltet i landet. Så jeg føler på mange måter som om jeg kommer hjem. Men, det er klart, det er en stor oppgave og en betydningsfull bedrift, så nervene er litt i høyspenn nå må jeg innrømme.

I grove trekk vil den nye rollen bestå av markedsplaner, annonsering, promotering, salgs- og sponsorarbeid og personalansvar.

– Det er ikke et spesifikt felt som er mer viktig enn noe annet, jeg trur at det er den samlede summen av PR og markedsføring på alle de ulike plattformene som er avgjørende. Rockefeller, John Dee og Sentrum Scene har en sterk merkevare, og jeg håper jeg kan forsterke det positive renommeet de allerede har.

Powered by Labrador CMS