Fagdirektør i ANFO Håvard Kvernaas Bakken under sin presentasjon av «Den store annonsørrapporten 2021».
Fagdirektør i ANFO Håvard Kvernaas Bakken under sin presentasjon av «Den store annonsørrapporten 2021».

Mer enn halvparten synes det er vanskelig å velge rett byrå

Det kommer frem i årets annonsørrapport.

Publisert

(LATTER, OSLO): Torsdag presenterte ANFO Annonsørforeningen «Den store annonsørrapporten 2021», ved fagdirektør Håvard Kvernaas Bakken.

Rapporten opplyser blant annet om fordelene med inhouse, og lister følgende punkter:

  • Holde på know-how
  • Eierskap/dedikert til egen merkevare
  • Porteføljestyring
  • Svare kjappere på endringer
  • Fleksibilitet i byråvalg

I rapporten kommer det frem at 33 prosent mener de har undervurdert hvor ressurskrevende det er med inhousing.

67 prosent mener det er viktig at deres kommunikasjonspartner leverer et komplett spekter av tjenester innenfor marketing.

Og mer enn halvparten, hele 51 prosent mener det er vanskelig å velge rett samarbeidspartner i en byråvalgsprosess.

– Dette er de korte hovedpunktene, sier Bakken.

Powered by Labrador CMS