Torsdag presenterte Håvard Kvernaas Bakken «Den store annonsørrapporten» på Latter i Oslo.

77 prosent synes at det er utfordrende å måle effekter på tvers: – Gordisk knute

Måling av effekt er fortsatt en utfordring i bransjen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

(LATTER, OSLO): Torsdag presenterte ANFO Annonsørforeningen «Den store annonsørrapporten 2021».

– Som før er det dokumentasjon og det å måle effekt som skiller seg ut på lista, uttalte fagdirektør i ANFO, Håvard Kvernaas Bakken fra scenen og legger til:

– Vi har ikke løst den gordiske knuten ennå. Tallene som går på effekt er ganske like som det har vært før.

Rapporten er en årlig studie om virkemidler, utfordringer, utviklingstrekk og prioriteringer hos norske annonsører.

I årets rapport kommer det frem at 77 prosent synes at det er utfordrende å måle effekter på tvers.

Det kommer også frem at 72 prosent synes det er utfordrende å sikre kontinuerlig læring av aktiviteter.

I tillegg svarer 67 prosent at de synes det er utfordrende å vite hvilke av de nye virkemidlene som er effektive.

Powered by Labrador CMS