Æresprisen tildeles jurygeneral i for Magnet Awards, Hans Petter Stub fra Whydentify for lang og tro tjeneste i sitt engasjement for å løfte bransjen.
Æresprisen tildeles jurygeneral i for Magnet Awards, Hans Petter Stub fra Whydentify for lang og tro tjeneste i sitt engasjement for å løfte bransjen.

Jurygeneral Hans Petter Stub fikk æresprisen i Magnet Awards

– Hans tanker er originale tanker ment for å flytte bransjen fremover, lyder begrunnelsen.

Publisert Sist oppdatert

Torsdag ble Magnet Awards arrangert av ANFO på Latter i kombinasjon med årets Employer Branding-konferanse. Formålet med Magnet Awards er å hedre de beste arbeidene innen rekruttering og employer branding.

– Vi i ANFO er veldig stolte over å arrangere Magnet Awards. Employer branding er et voksende fagområde og virkeligheten vi nå lever i har gjort sitt til at utviklingen og kreativiteten har skutt fart. For det første satte pandemien sine tydelige spor, og dagens arbeidsmarked er presset med en rekordlav arbeidsledighet. Til slutt er det mange arbeidstakere som forventer at et selskaps employer brand reflekterer bærekraft, mangfold og samfunnsansvar, forteller fagdirektør i ANFO, Håvard Kvernaas Bakken i en pressemelding.

Han har bidratt som konkurranseansvarlig i årets Magnet Awards.

Nedenfor ser du vinnerne i de fem ulike kategoriene, samt prisen til årets fagperson for employer branding og årets ærespris.

Årets helhetlige employer branding:

  • Gull: Hjelpetelefonen for (litt) frustrerte digitale hoder, med Hyper & Columbus

  • Sølv: En java for en java, med Hyper & CapGemini

  • Bronse: Vi er samfunnsbyggere, med Släger & Bouvet

Årets kampanje overfor egne medarbeidere:

  • Gull: Gjenåpning, med Gjensidige Forsikring

  • Sølv: OBOSorama – medarbeidereventet rett i hjerte!, med OBOS

  • Bronse: Hva ville du gjort?, med Los & Co & Vinmonopolet

Årets kampanje overfor erfarne:

I denne kategorien har juryen valgt å dele ut to gull og en bronse.

  • Gull: Telenor Norge – utviklere og arkitekter, med Whydentify & Telenor

  • Gull: En godt forfattet stillingsutlysning, med Anorak & Bookis

  • Bronse: Vi har alt, men ikke deg, med Clay, Hyper, Oculos & Ecura Care

Åpen klasse:

  • Gull: Wanna TRY the other side? med Hyper

  • Sølv: Finnerlønn, med Kantega

  • Bronse: Kampen om folks tid, med Try & Amedia

Årets kampanje overfor studenter:

  • Gull: Yrkesfagkampanje 2022 / jenter og bygg- og anleggsteknikk, med Veidekke Entreprenør

  • Sølv: Rådgiverne, med Norconsult

  • Bronse: AF-kollektivet, med AF Gruppen

– En anerkjennelse av faget og jobben

– Årets fagperson har satt employer branding på agendaen i egen virksomhet og fått ikke bare marked og kommunikasjon, men hele virksomheten med seg i arbeidet, heter det videre i meldingen.

I begrunnelsen skriver juryen at vinneren har gjort mer enn de fleste når det kommer til å gjennomføre kandidatvennlige prosesser og har jobbet for å gjennomføre blind rekruttering, som en del av en større satsing på mangfold og inkludering. I sin tid i rollen har hun fått med seg flere priser, blant annet gull i Magnet Awards og bransjens beste i Universums undersøkelse.

Årets fagperson Ellen Jorunn Bergem.
Årets fagperson Ellen Jorunn Bergem.

Årets fagperson går til Ellen Jorunn Bergem som er Leder, Employer branding og rekruttering i Obos.

En ydmyk vinner tok imot prisen.

– Dette er en anerkjennelse av faget og jobben jeg og vi gjør. Jeg har jobbet med HR i ti år og har jobbet med employer branding hele veien, sier Bergem.

Hun tror det er viktig at man kan ha flere tanker i hodet samtidig når man jobber med employer branding.

– Jeg tror det blir viktig å ha fokus på både rekrutteringsmarkedsføring og selve kandidatopplevelsen. Samtidig er det viktig å være tydelig på budskapet og å fortelle sin egen historie gjennom egne medarbeidere.

Og legger til at man må jobbe med faget internt, og la det bli en del av kulturen og de interne prosessene.

Har satt fagfeltet på kartet

Æresprisen i årets Magnet Awards går til en av de mest erfarne og fremtredende fageksperter innen employer branding, og til en som har satt fagfeltet på kartet de siste 10 årene, åpner begrunnelsen med.

– Han har forelest om employer branding både på høyskoler og universiteter, og holder EB-kurs i regi av HR Norge. Han har skrevet et titalls ekspertkommentarer for de store mediene, skrevet mange innlegg og blir stadig intervjuet om emnet. Han elsker å holde foredrag i inn- og utland, er aktiv i podkasten «Rekrutteringsrådet», og holder støtt og stadig kurs om stillingsannonsering for et bredt spekter av kunder.

Æresprisen tildeles jurygeneral i for Magnet Awards, Hans Petter Stub fra Whydentify for lang og tro tjeneste i sitt engasjement for å løfte bransjen.

Stub er mangeårig partner i Whydentify, og hver tirsdag legger han ut videosnutten «Tanke på en tirsdag» på LinkedIn. Her tar han opp ulike synspunkter og vinklinger på employer branding-faget.

– Han gjør mer enn å bare dele en artikkel eller gode sitater – hans tanker er originale tanker ment for å flytte bransjen fremover.

Powered by Labrador CMS