Talent Society vant hederspris på Magnet Awards Årets fagperson innen employer branding ble et helt fagnettverk.
Bedriftene konkurrerer i skytespill: – En form for employer branding Flere bedrifter har omfavnet e-sport som tiltak for at folk skal trives i jobben. Mange bruker det også aktivt når de skal rekruttere.
Hvordan dealer vi med Homo Impatiens? «Gen Z trenger mer sekundering enn tidligere generasjoner. Det er på tide å snakke om employer boosting», skriver Ingunn Solli.
PR-duo går til Smidesang & Lyng: – Kommer inn på eiersiden Etter fire år som gründere i kommunikasjonsbyrået ROR, melder duoen Siv Mykland og Lisa Løseth overgang til Smidesang & Lyng.
Derfor satser NRK hardere på internkommunikasjon – Vi trenger å henge bedre sammen. Og vi trenger å henge sammen i et litt raskere tempo enn før.
Åpner påmeldingen til Magnet Awards – Det er alltid spennende å se alt det gode arbeidet som er gjort innen employer branding.
Kiwi og «Mækkern» har skjønt noe få andre har «Jeg mistenker at disse kampanjene ikke først og fremst er laget for å rekruttere flere restaurantmedarbeidere og butikkansatte», skriver Hans Petter Stub.
EssenceMediacom vant kjempeavtale med Forsvaret Skal bygge opp omdømmet og jobbe med employer branding de neste årene.
Whydentify kjøper seg inn i byrået Frantz Skal gjøre den tradisjonelle medierådgivningen enda mer datadrevet.
Å selge seg til studentene uten å rive ned eget omdømme «Grøftefyll og drikkeflasker er ut. Her er to ting du bør droppe når du rekrutterer, og hva du kan gjøre istedenfor», skriver Hans Petter Stub.
Ikke fri på første date «Denne kortsiktige tankegangen til arbeidsgivere er skadelig, på mer enn én måte», skriver Hans Petter Stub.
HR kan employer, men ikke nødvendigvis branding «Resultatet av manglende kommunikasjonsfaglig ekspertise ser vi daglig», skriver Hans Petter Stub.
Ambassadører jobber ikke på dugnad «Arbeidsgiver ville gladelig betalt for denne type annonsering, så hvorfor skal man forvente å få det gratis av sine medarbeidere?», skriver Hans Petter Stub.
NoA Ignite skal gjøre Sporveien mer attraktiv Sporveiens undersøkelse viser at bare 3 av 10 arbeidstakere ser på selskapet som et aktuelt sted å jobbe.
Megan kåret til årets fagperson: Slik jobber hun med employer branding Får prisen for sitt arbeid med employer branding for Sopra Steria.