Derfor satser NRK hardere på internkommunikasjon – Vi trenger å henge bedre sammen. Og vi trenger å henge sammen i et litt raskere tempo enn før.
Åpner påmeldingen til Magnet Awards – Det er alltid spennende å se alt det gode arbeidet som er gjort innen employer branding.
Kiwi og «Mækkern» har skjønt noe få andre har «Jeg mistenker at disse kampanjene ikke først og fremst er laget for å rekruttere flere restaurantmedarbeidere og butikkansatte», skriver Hans Petter Stub.
EssenceMediacom vant kjempeavtale med Forsvaret Skal bygge opp omdømmet og jobbe med employer branding de neste årene.
Whydentify kjøper seg inn i byrået Frantz Skal gjøre den tradisjonelle medierådgivningen enda mer datadrevet.
Å selge seg til studentene uten å rive ned eget omdømme «Grøftefyll og drikkeflasker er ut. Her er to ting du bør droppe når du rekrutterer, og hva du kan gjøre istedenfor», skriver Hans Petter Stub.
Ikke fri på første date «Denne kortsiktige tankegangen til arbeidsgivere er skadelig, på mer enn én måte», skriver Hans Petter Stub.
HR kan employer, men ikke nødvendigvis branding «Resultatet av manglende kommunikasjonsfaglig ekspertise ser vi daglig», skriver Hans Petter Stub.
Ambassadører jobber ikke på dugnad «Arbeidsgiver ville gladelig betalt for denne type annonsering, så hvorfor skal man forvente å få det gratis av sine medarbeidere?», skriver Hans Petter Stub.
NoA Ignite skal gjøre Sporveien mer attraktiv Sporveiens undersøkelse viser at bare 3 av 10 arbeidstakere ser på selskapet som et aktuelt sted å jobbe.
Megan kåret til årets fagperson: Slik jobber hun med employer branding Får prisen for sitt arbeid med employer branding for Sopra Steria.
Nytt fagnettverk oppfordrer til å «stjele» med stolthet I rekrutteringsnettverket Talent Society finnes det bare to regler. Den ene er at alt som deles, skal kunne brukes av andre.
Hill+Knowlton henter ny spesialrådgiver: – Det tok vel ti sekunder før jeg bestemte meg – Det er full match med områder vi er tungt inne på.
Tone i Trigger mener du bør styre unna disse ordene i stillingsannonser – Jeg tror ikke nødvendigvis at man får bedre søkere ved å «spisse» budskapet og ønske seg «analytiske», «strategiske» eller «målrettede» kandidater som «brenner» for alt.
Spør du meg, er det vår fordømte plikt «Jeg slår et slag for at vi gir ungdommene våre et bedre førsteinntrykk av arbeidslivet! De fortjener en god tilbakemelding like mye som oss voksne!», skriver Kari Anne Susegg Kvarving.
– Jeg ønsker helt klart at Equinor skal være en ledestjerne Yolanda skal få folk til å velge å jobbe for Equinor.