Bjørn har startet internkommunikasjonsbyrå – mener dette er det beste innen employer branding – Å ha medarbeidere som snakker varmt om bedriften – det er den beste markedsføringen en virksomhet kan ha!
I år skal den beste stillingsannonsen kåres på Magnet Awards – Her håper jeg vi får noen fabelaktige bidrag fra små virksomheter som ellers ikke kan konkurrere med de store, sier årets jurygeneral Hans Petter Stub.
Små grep som vil fjerne det store, skumle «har jeg gjort et godt valg?» «På tide å fjerne vakuumet», skriver Sebastian Øyrehagen.
Arrangerer Norges første heldags LinkedIn-konferanse: – Fullstendig galskap – At vi valgte å booke en hel kinosal og foredragsholdere for en sekssifret totalsum før en eneste billett er solgt, og uten at vi engang vet om dette er noe folk vil ha – kjennes jo mildt sagt på kroppen.
Whydentify henter Lise Fischaa fra Randstad – Når det kommer til faget employer branding mener jeg det er få miljøer som kan måle seg med Whydentify.
NOVA øker trivsels-teamet for å holde på de ansatte Har en ambisjon om å bli verdens beste arbeidsplass: – Skal man beholde de beste må man utmerke seg som arbeidsplass på mer enn bare det sosiale.
Den største nedturen er å miste gode ansatte Etter flere år med pandemi, var norske arbeidsgivere klare for en opptur. Men det som går mest opp, er prisene på råvarer og strøm. Nå gjelder det å unngå en rekrutteringskrise i tillegg.
Vipps, Sintef og Google er landets mest attraktive arbeidsplasser – slik har de greid det – Det er helt rått! Det er en knallsterk pall som er preget av aktører med meningsfulle oppdrag i miljøer der man kan utvikle seg og vokse. Vi er stolte av å være i et så flott selskap.
Sopra Steria utvider og spesialiserer markeds- og kommunikasjonsavdelingen med fire nye – Vi som avdeling ønsker stadig å utvikle oss – og med nye kolleger får vi inn nye perspektiver og øyne, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør i Sopra Steria, Kristin Blix-Elton.
Jurygeneral Hans Petter Stub fikk æresprisen i Magnet Awards – Hans tanker er originale tanker ment for å flytte bransjen fremover, lyder begrunnelsen.
Sju tips til bedre employer branding «Det er mai måned og arbeidsmarkedet koker. Rekrutteringsbyrå-folkene jobber 24/7, og det er masse jobber ledige. Men hvordan får du tak i akkurat de ansatte du vil ha? Og hvordan henger det sammen med hva slags arbeidsplass du viser at du er?», skriver Julie Messel
Rekordmange bidrag til Magnet Awards – Bredden blant de innsendte casene har vært stor, og det gjør juryens arbeid langt mer spennende og dermed også mer krevende, sier fagdirektør i ANFO Håvard Kvernaas Bakken.
ANFO kårer årets beste arbeider innen employer branding med Magnet Awards 13 jurymedlemmer skal gi sin stemme i kåringen.
Kritisk til evnetester i jobbsøking: – Ikke kast bort kandidatens tid Tidligere kommunikasjonssjef synes personlighets- og evnetester er bortkastet tid og at de i hvert fall ikke burde være et krav for å «fortjene» et intervju.
Cirkle K prøver seg med dønn ærlige stillingsannonser: «Denne jobben passer ikke for alle» Innrømmer at dette er en jobb som ikke passer alle.
McDonalds til topps med «stjel våre ansatte»-kampanje Får gull i kategorien «årets helhetlige employer branding» i Magnet Awards.
Hun er årets fagperson innen «employer branding» Kate Aunaas Ingram får pris for sitt brennende engasjement for faget.