16. juni braker det løs for Magnet Awards.Foto: ANFO
Rekordmange bidrag til Magnet Awards
– Bredden blant de innsendte casene har vært stor, og det gjør juryens arbeid langt mer spennende og dermed også mer krevende, sier fagdirektør i ANFO Håvard Kvernaas Bakken.
Torsdag 16. juni er det klart for ANFOs Magnet Awards som deles ut på Latter i Oslo. Prisutdelingen inngår som en del av ANFOs employer branding-seminar.
Jurygeneral Hans Petter Stub melder om rekordmange bidrag i år.
– Vi har sett alt fra enkle ideer tilnærmet uten budsjett til langsiktige kampanjer med kostbare, men effektive virkemidler. Stadig flere får øynene opp for viktigheten av å jobbe godt med rekruttering og employer branding – det er et hett fagfelt med mye spennende som skjer, sier han i en pressemelding.
Kårer årets fagperson med egen pris
Konkurranseansvarlig og fagdirektør i ANFO, Håvard Kvernaas Bakken melder om et høyt nivå, med stor variasjon i hvordan man angriper oppgaven.
– Bredden blant de innsendte casene har vært stor, og det gjør juryens arbeid langt mer spennende og dermed også mer krevende. Det er gøy å se at kvaliteten på arbeidene skaper engasjement hos juryen.
På prisutdelingen deler ANFO også ut prisen Årets fagperson for employer branding. Dette er en individuell pris som foræres til en person som har vært med å løfte employer branding som fagfelt det siste året.
– Her er det ingen shortlist, men det er kommet inn mange nominasjoner, og jeg gleder meg til å avsløre vinneren, sier Bakken.
Totalt er det 30 ulike bidrag på shortlisten, som er fordelt over fem ulike kategorier.
Hyper topper listen med fem bidrag til shortlisten, tett etterfulgt av Whydentify med fire, og Los & Co med tre bidrag til shortlisten.
ÅPEN KLASSE:
Navn:
Innsender:
Amedia: Kampen om folks tid
Try
Experis: Middag smaker best hjemme
Whydentify
Finnerlønn – Kantega
Kantega
Julebanken – Eikas julekalender
Folka
Mattilsynet – Har du sett Pia Sava?
Whydentify
Podkastannonser på en ny måte
Gjensidige Forsikring
Vi har alt, men ikke deg
Clay, Hyper og Oculos
Vinmonopolet – Hva ville du gjort?
Los & Co
Wanna TRY the other side?
Hyper
ÅRETS HELHETLIGE EMPLOYER BRANDING:
Navn:
Innsender:
Alv bygger Norges mest attraktive konsulentselskap
Alv
dentsu – Vi har holdt av plass til deg
dentsu
En java for en java
Hyper
Hjelpetelefonen for (litt) frustrerte digitale hoder
Hyper
Kunnskapen bak
COWI
Vi er samfunnsbyggere
Släger
ÅRETS KAMPANJE OVERFOR EGNE MEDARBIEDERE:
Navn:
Innsender:
Gjenåpning
Gjensidige Forsikring
OBOSorama – medarbeidereventet rett i hjerte!
OBOS
Tietoevry Employer Branding kampanje
Gyro
Vinmonopolet – Hva ville du gjort?
Los & Co
ÅRETS KAMPANJE OVERFOR EGNE MEDARBEIDERE:
Navn:
Innsender:
DNB Bedriftssenter
Whydentify
En godt forfattet stillingsutlysning
Anorak
Finnerlønn
Kantega
Gulrotindeksen
Släger
Telenor Norge – utviklere og arkitekter
Whydentify
Vi har alt, men ikke deg
Clay, Hyper og Oculos
ÅRETS KAMPANJE OVERFOR STUDENTER:
Navn:
Innsender:
AF-kollektivet
AF Gruppen
Rådgiverne
Norconsult
UiT – Finn plassen din i nord
Los & Co
Yrkesfagkampanje 2022 / jenter og bygg- og anleggsteknikk