Kristian Torgersen blir komersiell direktør i Heydays
Med mål om å etablere et bredere og mer helhetlig tilbud for Heydays og ARCs kunder, tiltrer Kristian Torgersen fra Conversionista! i rollen Commercial Director og interim Managing Director i Heydays.
Det melder byrået selv i en pressemelding.
– Å være en del av et større felleskap gir oss mulighet til å overføre kompetanse internt på tvers av både selskaper og bransjer. Jeg er stolt over å ha Heydays som en del av ARC og muligheten til å bruke min kompetanse til ta del i å lede Heydays i en spennende tid, sier Torgersen selv i pressemeldingen.
Torgersen startet i Heydays i februar i nyopprettet stilling som Commercial Director.
Han er partner i ARC og kommer fra rollen som managing director i Heydays’ søsterselskap Conversionista!
Fra tidligere har han startet Curamando og Conversionista! i Norge og har jobbet med merkevarer som Komplett, Norwegian, Vitusapotek og Storebrand.
ARC utgjør i dag 1200 personer fordelt på selskaper i Sverige, Norge og Nederland. De ulike selskapene tilbyr tjenester som strekker seg fra virksomhetsstrategi til kreative uttak, tekniske løsninger og ekstern kommunikasjon.
I dag består ARC Norge av nærmere 100 personer i fire selskaper representert med Heydays, Goods, Curamando og Conversionista!.
– Med et marked som etterspør mer innsikt og et sterkere rasjonale for investeringer har Heydays nå et fantastisk utgangspunkt for å breie sine tjenester og styrke sine leveranser sammen med ARC, sier han videre i pressemeldingen.
Heydays ble etablert i 2008 og teller i dag 16 ansatte, og leverer merkevarestrategi, mennekesentrert design og digitale produkter til sine kunder. Heydays jobber med kunder som Google, Facebook, Panasonic, Warner Bros. Discovery, Aidn, Norselab, Huddly, Nomono og NRK.
Sanda Zahirovic, Managing Director i Heydays, sier at man i 2022 så en avtagende vekst i mange industrier og at ser også at starten av 2023 preges av et avventende marked, men også et marked i utvikling.
Hun mener at kravene til eksterne partnere og leverandører er i endring og de ser at behovet for å knytte design til forretningsverdi og forretningsmål er viktigere enn noen gang.
– Med Kristian på laget styrker vi nå vårt tjenestetilbud i større grad med økt forretningsforståelse, innsiktsmetodikk og digitale brukeropplevelser. Dette er mye av grunnen til at vi gikk sammen med ARC i sommer og vi er glad for å kunne få Kristian med på laget, noe som kommer til gode for både våre kunder og utviklingen av våre designtjenester, sier hun i pressemeldingen.