Bertel er den nye maskoten til Bertel O. Steen, og det er Metro Branding med byråleder Cathrine Stensland i spissen, som står bak det nye kommunikasjons-konseptet. Markedssjef i Bertel O. Steen, David Sneeggen, er godt fornøyd med mottakelsen.

Metro Branding står bak den nye maskoten til Bertel O. Steen

– Målet var å koble merkevaren Bertel O. Steen til troverdighet, kunnskap og kvalitet på mobilitetsrådgivning, sier Cathrine Stensland.

Publisert

– «Bertel» gir deg gode råd og svar på alt som har med bil å gjøre, og nå skal det norske folk bli kjent med ham gjennom en større kampanje i høst, sier byråleder i Metro Branding, Cathrine Stensland i en pressemelding.

Metro Branding, med byråleder Cathrine Stensland i spissen, står bak det nye kommunikasjons-konseptet til Bertel. O. Steen.

Bertel er den nye maskoten til Bertel O. Steen, som vil dukke opp på online-TV, i sosiale medier, annonser, TV-sponsorater og i egne kanaler.

Maskoten Bertel blir introdusert som mobilitetsveilederen som gir gode råd om bil og alt som hører til.

Pedagogisk og vennlig

Metro Branding står bak det nye kommunikasjons-konseptet til Bertel. O. Steen.

– Vi fikk i oppgave å bygge et kommunikasjonskonsept for Bertel O. Steen som var helhetlig, sterkt og varig. Målet var å koble merkevaren Bertel O. Steen til troverdighet, kunnskap og kvalitet på mobilitetsrådgivning. Vår løsning var å introdusere Bertel, en 3D animert veileder som hjelper deg med riktig valg av bil, basert på dine behov. Han forklarer og presenterer temaer, produkter og tjenester på en pedagogisk og vennlig måte, sier Stensland.

Markedssjef i Bertel O. Steen, David Sneeggen, er godt fornøyd med mottakelsen Bertel har fått.

Metro Branding har samarbeidet med Qvisten Animation for å utvikle 3D karakteren Bertel. Qvisten ga liv til Bertel gjennom ulike karakteranimasjoner, mens Metro Branding har utarbeidet tilleggselementer i 3D for å komplimentere karakteren.

– Vi har bygget en unik personlighet for merkevaren Bertel O. Steen. Karakteren er utviklet i tråd med ønsket posisjon og assosiasjoner. Vi er strålende fornøyde med resultatet så langt, tilbakemeldingene har vært gode, sier markedssjef i Bertel O. Steen, David Vik Sneeggen.

Han forteller at de har gjort en nullpunktsmåling i markedet av karakteren og materiellet, og dette scorer over benchmark. Markedssjefen er godt fornøyd med mottakelsen Bertel har fått.

Lyden av Bertel O. Steen

På mediedistribusjon har Starcom og Meta hatt en aktiv rolle for å optimalisere mediemix og formater. Nå skal effekten måles og merkevaren trackes for å følge med på reelle resultater som Bertel og konseptet bidrar til.

På de levende bildene av Bertel, vil du også høre lyden av Bertel O. Steen. Den er egenkomponert for selskapet slik at også lyd vil være en viktig del av de gjenkjennbare merkeelementene.

Lyden er produsert av Verdens Sterkeste Mann, i samarbeid med Metro Branding og Bertel O. Steen.

Powered by Labrador CMS