Birgitte Bay, ny rådgiver i Huseierne.
Birgitte Bay, ny rådgiver i Huseierne.

Birgitte Bay er ny rådgiver i Huseierne

Kommer fra jobben som daglig leder i Midt-Gudbrandsdal Næringsforening.

Publisert

I november ble det klart at Lillian Vatnøy blir ny kommunikasjonssjef i Huseiernes Landsforbund.

Nå er også Birgitte Bay klar for jobben som kommunikasjonsrådgiver i organisasjonen. Hun skriver i en e-post til KOM24 at det var flere grunner til at hun ønsket seg jobben.

– For det første virket arbeidsoppgavene spennende og utfordrende, og fagmiljøet appellerte til meg. De siste årene har jeg jobbet bredt med lokal og regional samfunnsutvikling, organisasjonsutvikling og merkevarebygging i Gudbrandsdalen. Nå får jeg mulighet til å fordype meg mer innen kommunikasjonsfeltet, og samtidig bidra til å fremme interessene til landets boligeiere, skriver Bay.

– Aktuelt

Hun kommer fra jobben som daglig leder i Midt-Gudbrandsdal Næringsforening. Bay har også jobbet som prosjektleder i Ringebu kommune.

Hun starter i Huseierne 1. februar.

– Jeg synes det er utrolig spennende å bruke formidling som verktøy for å skape konkrete resultater og positiv endring. I tillegg motiverer det meg å skulle jobbe med aktuelle problemstillinger som angår så mange.

Hun har også en fortid i både London og Amsterdam, og har en mastergrad i informasjon og kommunikasjon fra Universitetet i Amsterdam.

– Jeg har gjennom årene opplevd ulike bosituasjoner blant annet i Amsterdam og London som gjør at jeg virkelig verdsetter den norske boligmodellen. I dag er jeg huseier selv, og har hatt glede av Huseiernes medlemsfordeler gjennom mitt eget medlemskap. Dette er perspektiv jeg tenker jeg kan dra nytte av i jobben.

Motivert

Hovedfokuset hennes vil være å hjelpe Huseierne med å markere seg tydeligere i lokale og regionale medier, legger hun til.

Det innebærer blant annet å finne relevante saker og vinklinger gjennom medieovervåking og dialog med distriktslederne. 

– Jeg er opptatt av å spille andre gode, og jeg er sikker på at det er mye å hente på å tilrettelegge for intern erfaringsutveksling, kompetanseheving og medietrening, skriver Bay.

– Jeg tror det blir både spennende og utfordrende å være tett på dagsaktuelle boligpolitiske saker, bli bedre kjent med mediebransjen, sette seg inn i komplekse problemstillinger og hjelpe fagfolkene våre med å formidle budskap på en forståelig og engasjerende måte.

Powered by Labrador CMS