Med en bachelorgrad i visuell kommunikasjon, skal Karina Hvidsten jobbe med digital utvikling av film og distribusjon

Karina Hvidsten ansatt i Deadline media

– Jeg vil ha særlig fokus på hvordan vi kan ha et bevisst bruk av brukervennlig design, som kan forsterke filmens verdi på mobile enheter.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Karina Hvidsten er ansatt i Deadline for å jobbe med byråets spisskompetanse på digital utvikling av film og distribusjon Daglig leder i filmproduksjonsselskapet, Martin Meisterlin forteller at de hadde behov for en ansatt som har god erfaring på digitale flater.

– Filmen står gjerne i senter av en kampanje, og vi begynner i større grad å levere hele kampanjen, ikke bare filmen. Da er det bra å ha Karina fordi hun har en del erfaring med det.

Før ansettelsen var Hvidsten i gang med å bygge egen bedrift hvor hun jobbet som visuell kommunikatør og grafisk designer. Så kom hun i prat med daglig leder i Deadline, Martin Meisterlin. Nå sitter hun på rollen som digital designer, og vil ha fokus på å få film ut på flere flater.

– Planen min var starte egen bedrift, fordi jeg så markedet hadde behov for den digitale kompetansen jeg satt på. Særlig i en tid der vi har blitt nødt til å tenke annerledes- Jeg var fullt i gang der, også kom jeg i prat med Martin og fant ut av vi passet godt sammen, forteller Hvidsten til KOM24.

På tvers av kompetanse

– Etter en måned har jeg allerede lært veldig mye, det er høyt nivå. Jeg ser fram til å kunne utvikle meg på andre fagområder, da vi jobber mye på tvers av kompetanse i teamene. Men jeg vil ha særlig fokus på hvordan vi kan ha et bevisst bruk av brukervennlig design, som kan forsterke filmens verdi på mobile enheter.

Hvidsten er opptatt av bærekraft og mangfold, noe hun tror kommer til å prege prosjektene hennes.

– Jeg tror de fleste prøver å tenke mer bevisst på bærekraft, vi er mange likesinnede folk i Deadline. Akkurat når jobber jeg for Fjordkraft, og med et startup-prosjekt for «Barnematbyen».

Prosjektet innebærer at hun skal lage brukervennlig design til en webløsning for tre damer som har master i samfunnsernæring, som skal starte egen medlemsportal for å nå ut med kompetanse innen ernæring til småbarnsforeldre.

Kontor i Harstad

Mediebedriften har et mål om å bli Nord-Norges største fagmiljø på visuell kommunikasjon. Kontorlokalene til Deadline ligger i Sortland, men Hvidsten skal jobbe fra Harstad. Noe hun ser positivt på.

– Hittil har det fungert bra, og det er ikke så lang vei til Sortland. Jeg kommer til å dra innom så får jeg hilst på kunder, kollegaer og ta del i det sosiale miljøet, forklarer Hvidsten.

– Vi jobber mye på tvers mellom Sortland og Bodø, så da kan hun like gjerne sitte i Harstad. Vi tror at det blir nødvendig å tenke mer åpent på hvor de ansatte jobber fra for å få tak i de folkene vi må ha tak i framover, meddeler Meisterlin.

Powered by Labrador CMS