Martine Halvorsen støtter kampanjen som skal få gjøre yngre kvinner mer oppmerksom på brystkreft.

Wild støtter Brystkreftforeningen med «swipe your pits, check your tits»

Influenser Martine Halvorsen stiller seg bak kampanjen.

Publisert Sist oppdatert

Aldri før har Kreftregisteret rapportert om et høyere antall brystkrefttilfeller, og økningen er størst blant de yngre og eldre.

Nå ønsker deodorant-produsenten Wild å nå ut til den yngre målgruppen som i dag ikke er en del av det offentlige Mammografiprogrammet med kampanjen «Swipe Your Pits, Check Your Tits». 

Wild håper budskapet om å sjekke brystene spres til en målgruppe som i stor grad føler de ikke er i risikogruppen, og dermed ikke sjekker seg, opplyser de i en pressemelding.

Wild ønsker med sin støtte å oppfordre unge kvinner til å danne seg en rutine på å sjekke brystene hver gang man bytter en Wild refill. En enkel huskeregel som i beste fall kan redde liv. 

En av de som stiller seg bak «Swipe Your Pits, Check Your Tits»-kampanjen er Martine Halvorsen. Hun forteller at en sår oppvekker gjorde at hun ønsker å bruke sine kanaler til å bidra til aksjonen. 

– Det er en selvfølge for meg å være med i kampen mot brystkreft, og oppfordre til å sjekke seg. Vi har ikke flere å miste. Jeg har selv brystkreft i familien, og har kjent på min egen kropp hvor viktig det er å ta alle oppfordringer om å sjekke seg på alvor. Livet er altfor fint til å la være.

Martine Halvorsen har særlig ett budskap til unge kvinner i forbindelse med Rosa sløyfe-aksjonen hun ønsker å fremme.

– Sjekk titsa! Jeg er fortsatt ung, men tenker at det ikke skader å sjekke. Heller en gang for mye enn for lite. Og ikke minst: Minn de man er glad i om det samme. Det går fort, er enkelt og så viktig. Livsviktig faktisk!

Powered by Labrador CMS