Norwegian med ny logo.

Norwegian bytter logo

Norwegian moderniserer den visuelle profilen og logoen for første gang siden etableringen i 2002.

Publisert

Det skriver flyselskapet i en pressemelding.

– Norwegians logo og merkevare er svært godt kjent og verdsatt, og det er vi veldig stolte av. Etter mer enn 20 år er en modernisering på sin plass, og denne gir Norwegian et mer moderne, varmere og tydeligere uttrykk som vil ta oss trygt inn i de neste 20 årene, sier Christoffer Sundby, konserndirektør for marked og kundeservice i Norwegian.

Norwegian har hatt den samme logoen siden oppstarten i 2002. Utgangspunktet for endringen er delvis drevet av et behov for å tilpasse den visuelle profilen til dagens krav og behovsbruk i markedsføringsarbeidet, men også et ønske om å tydeligere vise selskapets og merkevarens personlighet og egenart, opplyser de. 

Endringen skjer i kjølvannet av at selskapet fylte 20 år i 2022.

– Vår nye visuelle identitet har en rikere fargepalett, et nytt typografisk uttrykk og bildestil, og et mer fleksibelt layout-system. Vi gleder oss til å vise dette frem, både internt og eksternt, sier Camilla Aspen, kreativ leder i Norwegian.

Utrullingen skjer ikke over natten. Den starter i digitale kanaler, og vil deretter komme gradvis i alle kommunikasjonsflater, kontorer, flyplasser og på selve flyene.

Den nye visuelle profilen er utarbeidet av Norwegians markedsavdeling, som ledes av Eirik Bryn, sammen med TRY Design. Fra Norwegian har prosjektet vært ledet av kreativ leder Camilla Aspen.

Powered by Labrador CMS